http://nl.wikipedia.org/wiki/Dumpster_diving#Juridisch

Juridisch
Dumpster diving bevindt zich civielrechtelijk in een schemergebied. Meestal wordt aangenomen dat deze vorm van afvalinzameling toegestaan is: de eigenaren hebben immers afstand van gedaan van de zaken in de vuilnisbak. Men kan echter ook de stelling verdedigen dat de betreffende zaken nog steeds het eigendom van de oorspronkelijke eigenaar zijn, tot en met het ophalen van het vuilnis: het afvalverwerkingsbedrijf wordt dan houder voor de eigenaar, met de opdracht voor hergebruik of vernietiging zorg te dragen. Tevens kunnen vuilniscontainers en dergelijke zich op privé-terrein bevinden, waarvan het betreden door derden niet is toegestaan.

Bestuursrechtelijk is de vraag of dumpster diving is toegestaan afhankelijk van de vraag of dit door de (lokale) overheid wel of niet verboden is. In Nederland is dit in veel gemeenten verboden, tenzij men over een vergunning (bekend als "Morgenstervergunning") beschikt. Een dergelijke bepaling is opgenomen in de model-APV van de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG), welke bepaling door veel gemeenten is overgenomen.

In Nederland wordt res nullius en/of res derelicta wel eens aangevoerd bij juridische kwesties.

De vraag is het, of het filmpje wel legaal gebeurt, dat is jouw aanname.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Seems Legit. Bedankt voor je antwoord.