Hoeveel straf voor in iemand zn piemel bijten?

Ik had het met een huisgenootje over vreemdgaan. Toen zeiden dat we iemand zn pik eraf zouden bijten als die vreemdging. Na de nodige lachbuien vroegen we ons af welke straf daar eigenlijk op zou staan.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
4.5K
ronron1212
9 jaar geleden
Heel lang wel 10 jaar.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oh, daar komt de term 'pik straf' vandaan....
Antoni
9 jaar geleden
Erin en eraf, daar is nogal een verschil tussen, lijkt mij...

Antwoorden (1)

Afhankelijk van de vraag of de rechter zware mishandeling bewezen acht staat daar maximaal 8 jaar gevangenis op. Als je advocaat de rechter ervan kan overtuigen dat het geen zware mishandeling is kan je hooguit 3 jaar cel krijgen. In beide gevallen kan ook een geldboete worden opgelegd, van respectievelijk de vijfde (81 000 euro) of de vierde categorie (20 250 euro). Dit alles onder voorwaarde dat het slachtoffer de mishandeling overleeft.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je was me voor. ;)
Plus voor je antwoord!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kleine nuance overigens.
De geldboetes die je noemt zijn maximumbedragen. Dat wil dus niet zeggen dat dit bedrag ook daadwerkelijk als boete wordt opgelegd in voorkomende gevallen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Jij bent mij ook regelmatig voor hoor. Je hebt uiteraard gelijk met je nuance. De rechter bepaalt uiteindelijk de hoogte van de straf, het wetboek geeft alleen de maximale straf aan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+Plus, ik ga voor maximum :)
HeerVoldemort
9 jaar geleden
+
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Misschien maakt het ook verschil als het met voorbedachte rade is.