Is het legaal om de digitale variant van iemands krantenabonnement te gebruiken?

Stel mijn zus heeft een abonnement op een krant. Zij leest alleen de papieren versie, maar krijgt automatisch toegang tot de website.
Ik heb geen abonnement op die krant.
Zou ik - met haar toestemming - haar gegevens mogen gebruiken om toegang te krijgen tot het betaalde gedeelte van de website?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Nee, dat mag niet. Als voorbeeld deze voorwaarden van de telegraaf: Artikel 12. Toegang tot Digitale Uitgaven 1. De inloggegevens die Abonnee toegang geven tot een Digitale Uitgave zijn strikt persoonlijk en niet-overdraagbaar. Het is Abonnee niet toegestaan om zijn inloggegevens op enigerlei wijze (commercieel) te exploiteren of structureel in gebruik te geven aan derden. Abonnee mag de betreffende Digitale Uitgave slechts voor eigen gebruik downloaden en/of uitprinten. Het is niet toegestaan de Digitale Uitgave op andere wijze te verveelvoudigen, op te slaan en/of openbaar te maken.

Bronnen:
http://www.tmg.nl/sites/default/files/Alge...

Ja, dat is legaal. Zo'n krantenabonnement kan door de uitgever nooit strikt persoonlijk worden gesteld. Ook de papierenversie kan door je zus door iedereen die ze wil, zowel gezinsleden als buren etc gelezen laten worden. Zonder problemen. Zelfde geldt voor de digitale versie.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100