Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

mag ik met een bivakmuts op stap met carnaval?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
1.7K
Amadea
9 jaar geleden
Zolang je geen (echt lijkend) wapen bij je hebt kan daar geen bezwaar tegen zijn.
paulus811
9 jaar geleden
Maar of het na alle incidenten van de afgelopen weken nu bijdraagt aan de feestvreugde, waag ik te betwijfelen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Ja, het dragen van bepaalde kleding is niet strafbaar.

Fijne carnaval!

Met vriendelijke groet,

Charlotte
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je zou eens in de APV van je stad moeten kijken. Hier staat normaal in of het verboden is. Daarnaast kan een tijd zoals carnaval hierin ook een uitzondering zijn en dan mag het wel.
(Lees meer...)
9 jaar geleden
Ja dat mag, ...immers mag je ook andere gezichts bedekkende maskers op.

Anders word het als je bijvoorbeeld met carnaval een bank , of wellicht een overheids gebouw in wil stappen, dan word er ongetwijfeld verzocht, bij alle gezicht bedekkers ...deze eerst af te doen.
(Lees meer...)
9 jaar geleden
Bij de meeste steden mag dat echt niet! Met carnaval wordt wel gelet op dat het misschien verkleedkleren kunnen zijn. Zorg er in ieder geval voor dat je niet overkomt als een echt crimineel :). Maar ik heb zelfs een keer met school meegemaakt dat mensen in paniek raakten met iets opnemen voor het vak theater.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding