Wat is mijn minimumloon voor parttime 12 uur ?

Ik werk sinds kort bij de blokker. Ik ben 16 jaar (bijna 17) en krijg per uur 3,13 bruto. Is dit niet aan de weinige kant? Ik wilde niet asociaal zijn om haar er zomaar over aan te spreken, aangezien ik het ook op internet niet kon vinden. Ik werk 12/13 uur in de week.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
Ritsuka
9 jaar geleden
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/minimumloon/vraag-en-antwoord/hoe-hoog-is-het-minimumloon-per-uur.html
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Waarom kon je het niet op internet vinden? Google op minimum (jeugd) loon en je bent er....
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je krijgt straks wel meer als je jarig bent geweest.

Antwoorden (1)

Je zit precies op het minimum(jeugd)loon. Ik vind het niet veel nee, maar de meeste bedrijven die veel met jongeren werken, zullen je hetzelfde loon bieden.

Zie: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/minimumloon/vraag-en-antwoord/hoe-hoog-is-het-minimumloon.html

Het minimumjeugdloon voor een 16-jarige is per 1 januari 2015 119,55 per week. In de detailhandel geldt een werkweek van 38 uur, dus je uurloon komt dan op 119,55/38=3,15 euro. Dat scheelt trouwens 2 cent met het door jouw genoemde uurloon, maar ik vermoed dat dat een afrondingsverschil is.