In welke Amsterdamse parken mag je een kampvuur stoken?

Eventueel wil ik mijn verjaardagsfeest vieren in een park eind november of december. Maar omdat het dan natuurlijk vrij koud is, wil ik een kampvuur stoken. In welke parken/op welke plekken mag dit?

Ik kan op het internet geen eenduidig overzicht vinden.
Ik dacht zelf aan het Diemerpark. Maar de ene site zegt dat het wel mag, de andere site dat het niet mag.

Toegevoegd na 31 seconden:
(let wel: het gaat om Amsterdam)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
3.9K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Tja. Deze site is landelijk.
Amsterdam is maar een plaatsje.
Ga het eens bij die plaatselijke gemeente vragen.
Het schijnt dat ze daar ook deelgemeenten hebben.
Moet je het daar eens vragen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Volgens mij is het landelijk verboden vuurtje te stoken, of het nu om een kampvuur gaat of iemand die zijn rommel opbrand. Waarschijnlijk heb je een vergunning nodig voor het maken van een kampvuur, en die moet je bij de gemeente aanvragen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een kampvuur stoken mag niet maar als je er een pannetje water boven zet met een 3-poot wordt het koken en dat mag wel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vuurkorven mogen ook.

Antwoorden (1)

Officieel mag je in geen enkel amsterdams park enig vuur aanleggen. In heel enkele gevallen worden er vergunningen verleend maar dan moet er aan veel eisen voldaan worden. De bekeuringen die uitgedeeld worden, uit ondervinding, zijn hoog!

Dus voordat je je iets op de mouw laat spelden informeer heel goed en zorg er voor dat je het zwart op wit hebt want de ene brandweerman is niet de politieman en die is niet de gemeente ambtenaar.