Kunnen ze me van loonschaal b naar loonschaal A zetten?

Ik ben een hulpkracht verkoopmedewerker in een supermarkt. Technisch gezien kan ik niet naar loonschaal B, maar ik kreeg vandaag mijn loonstrook en zie dat ik naar hulpkracht medewerker met loonschaal b ben overgeplaatst. Kunnen ze dit terug zetten naar a?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
ronron1212
9 jaar geleden
wat is je cao
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Levensmiddelen. Ik werk er nu een jaar en ben een hulpkracht.
ronron1212
9 jaar geleden
je zal wel verkeerd zijn ingeschaald.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat verkeerd inschalen gebeurt niet zomaar als iemand er al een jaar werkt. Dat verschuiven van groep kan alleen als daar opdracht voor is gegeven. Ik denk eerder dat hij, omdat hij er een jaar werkt, van hulp-verkoopmedewerker naar verkoopmedewerker is gegaan. En daarom is opgeschoven. Maar een belletje naar personeelszaken doet wonderen in deze.

Antwoorden (1)

Als het een fout is van het bedrijf dan komen ze daar toch wel achter, dus ik zou even bellen met personeelszaken morgen. En helaas, ze kunnen je terugzetten als het een fout is (weet ik uit eigen ervaring). Eerlijk duurt het langst. Marcmisschien ben je bevorderd, of jarig geweest, of heb je een vol jaar of half jaar gewerkt,cwaardoor je er wel recht op hebt, zonder dat je dat wist.
Als het een grote supermarkt is waar je werkt, dan kun je je Cao opzoeken op internet, daar staat precies in wat je zou kunnen verdienen.

Toegevoegd na 1 minuut:
sorry voor de typefouten.