Waar staat de Wet op Inlichtingen- en Veiligheidsdiensten (wiv)?

Waar kan ik de wet op de inlichtingen en veiligheidsdiensten vinden in mijn kluwer college bundel? Of iig tussen welke wetten staat hij ergens, onder welk onderdeel oid?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
2K
Antoni
9 jaar geleden
De tekst van de wet kan je in ieder geval hier http://wetten.overheid.nl/BWBR0013409/ lezen. Waar de wet in de Kluwer Collegebundel is te vinden, weet ik helaas niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dankjewel maar die kan ik inderdaad ook vinden. Maar waar ik bij een papieren bundel moet zoeken geen idee. Publiek wss, maar dan? Geen wetboek van strafrecht en vordering, maar waar wel? Kan zowel voorin als in het register niks vinden waar de wet staat
tinus1969
9 jaar geleden
Het is een aparte wet, dus hij staat vast niet per ongeluk in het wetboek van strafrecht...

Antwoorden (1)

Is dit wat u zoekt? Heeft u hier iets aan: Lexplicatie wet- en regelgeving.

Er is een uitgave die deel uitmaakt van Kluwer Navigator Collecties.
In Lexplicatie vindt u alle nationale wet- en regelgeving. Voor de juiste interpretatie van de wet zijn de teksten voorzien van toelichtende aantekeningen, die veelal ontleend zijn aan de parlementaire geschiedenis en aan rechterlijke uitspraken. Bovendien beschikt Lexplicatie over de historische wetteksten vanaf 1992 en de internationale regelingen die voor Nederland van belang zijn. Inhoud: Binnen de officiële wet- en regelgeving zijn o.a. de volgende bronnen te onderscheiden:- Nederlandse wet- en regelgeving- EU wet- en regelgeving- Verdragen
De volgende soorten redactionele bewerkingen zijn te onderscheiden:- kernbeschrijving (korte beschrijving van een regeling)- inleiding (per regeling)- wettelijk kader (algemeen, internationale context, overgangsrecht) - parlementaire...
Kluwer navigator collecties
Er is een online uitgave die deel uitmaakt van Kluwer Navigator Collecties. Deze collecties zijn online totaalpakketten voor de juridische markt, samengesteld per rechtsgebied.

Extremisme, terrorisme en spionage: dergelijke gevaren voor de Nederlandse staat zijn de zorg van de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD). De taken en bevoegdheden van de AIVD zijn neergelegd in de Wet op de inlichtingen- en veiligheidsdiensten 2002. Deze wet regelt ook de positie van de Militaire Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (MIVD).
Dit Lexplicatiedeel bevat de Wet op de inlichtingen- en veiligheidsdiensten 2002 met bijbehorende lagere regelgeving . Ook is opgenomen de Wet veiligheidsonderzoeken, die regels geeft voor de aanwijzing van vertrouwensfuncties en voor het verrichten van veiligheidsonderzoeken.

Toegevoegd na 30 seconden:
Als bovenstaande niet is wat u zoekt, hoor ik het graag.

Toegevoegd na 9 uur:
Wet op de inlichtingen en veiligheidsdiensten 2002/Wet veiligheidsonderzoeken valt onder Staats- en Bestuursrecht.

De Kluwer Collegebundel 2014/2015 bevat wel de complete Nederlandse wetgeving die je nodig hebt voor je studie. De twee delen bevatten Privaatrecht en Publiekrecht. Het Staatsrecht is een onderdeel van het Publiekrecht. Als de Wiv in de Collegebundel is opgenomen dan zou dat in deel twee moeten zijn. Ik vrees dat dat niet zo is, maar dat u hem in Lexplicatie moet zoeken of apart het boek van Rob Dielemans aanschaffen.