Aan hoeveel personen mag ik belastingvrij schenken? Aan wie?

Per jaar mag men ruim 2000 belastingvrij schenken, aan wie buiten de familie om nog meer?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
2.4K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Aan je kind mag je zefs 5200 euro per jaar schenken!

Het beste antwoord

Aan mij bijvoorbeeld. Dus iedereen.
Het aantal personen om belastingvrij € 2000,- te schenken is onbeperkt.

Vanaf 1 oktober 2013 tot en met 31 december 2014 is de vrijstelling van de schenkbelasting voor een eigen woning tijdelijk verruimd:
Dit betekent dat IEDEREEN van jou een schenking mag ontvangen van maximaal € 100.000. Dit bedrag is belastingvrij. De ontvanger moet het geld wel gebruiken voor:
◾het verwerven van een eigen woning
◾het aflossen van een eigenwoningschuld
◾de kosten van het verbeteren en onderhouden van zijn eigen woning
◾de afkoop van de erfpachtcanon bij een eigen woning met erfpacht
◾het aflossen van de restschuld van de verkochte eigen woning.
SimonV