Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kopen van een wifi-pineapple(hack router) en testen op eigen netwerk illegaal?

Voor ons bedrijf willen we graag beschermd zijn tegen hackers via wifi en willen dus kijken wat de nieuwste hack generatie(hak5) te bieden heeft en ons hier tegen beschermen.

Nu zijn we van plan op een wifi-pineapple te kopen(een soort router die gemaakt is om in wifi netwerken te hacken), maar dit moet dan wel vanuit het buitenland bestelt worden, maar is dit illegaal? Om één apparaat te kopen die voor het hacken van wifi gebruikt kan worden? Of is het niet illegaal totdat je het daadwerkelijk gaat gebruiken gebruiken tegen anderen?

Nogmaals we willen het alleen voor eigen gebruik kopen en dus gebruiken op ons eigen netwerk. We hebben nogal gevoelige informatie en willen dus testen hoe we ervoor staan als iemand in ons netwerk probeert te hacken.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Naar mijn eigen weten is het kopen van een wifi-pinapple niet illegaal alleen het gebruiken om andere te hacken wel. Maar helaas kan ik hier geen informatie over vinden op het internet dus met zekerheid kan ik het niet zeggen. Wat ik wel met zekerheid kan zeggen is dat hacks testen op je eigen netwerk volledig legaal is. Mits je niet op die manier de informatie van de medewerkers steelt. (maar dat is ook niet de bedoeling zover ik begrijp) Educatief 'hacken' met toestemming van de 'slachtoffer' is volledig legaal, gezien op die manier inderdaad gekeken wordt hoe je jezelf beter kunt beveiligen. Zodra ik meer informatie vind zal ik het als antwoord geven.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Fijn! Alvast bedankt!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik weet zo goed als zeker dat een pineapple legaal is om te kopen. Dat weet ik omdat ik meerdere mensen ken die zo'n ding hebben. Daarnaast kan ik er ook niks over vinden op internet dat het illegaal zou zijn. Zolang jij er geen illegale dingen mee doet is er niks aan de hand.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Zolang het binnen jou netwerk blijft is het niet illegaal
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding