Mag je topless in je eigen tuin?

Ik vind topless niet naakt en met het plaatsen van een hottub en afdak doen we ons best inkijk te voorkomen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik vind naakt iets anders dan topless, heb ondertussen de wet mbo naakt gevonden.

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik vind naakt iets anders dan topless, heb ondertussen de wet mbo naakt gevonden.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
24.7K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Persoonlijk vind ik topless absoluut wel naakt.
Maar het is in ieder geval wel fatsoenlijk dat je er rekening mee houdt, en het is je eigen tuin... dus ik denk dat het wel mag?
ronron1212
9 jaar geleden
Als jij topless wilt liggen in je eigen tuin dan kan je dat rustig doen.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Maar een man mag wel in zijn blote bast op straat lopen...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@HeerVoldemort, ja weet toch wel dat de blote basten van mannen en vrouwen aan de voorkant verschillend zijn? ::)) Trouwens in de blote bast op straat lopen is voor mannen ook niet in alle dorpen geoorloofd. Ligt aan de APV.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
@JoanDArc Wil je alsjeblieft niet mijn fantasieën verpesten? Ik was er van overtuigd dat mannen en vrouwen hetzelfde soort lichaam hadden, en nu ben ik helemaal depressief... Maar zonder dollen.
Ik vind het vreemd dat een man (over het algemeen) wel "naakt" rond mag lopen en een vrouw niet. Terwijl borsten maar 1 doel hebben. Namelijk: Het voeden van een kind.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@HeerVoldemort
Alleen het voeden van een kind? Kan er nog wel wat bedenken... :) Borsten zijn voor een man ook een (onbewuste) graadmeter voor vruchtbaarheid, net als brede heupen.
Daarom is het ook niet verwonderlijk dat (grote) borsten over het algemeen veel aantrekkingskracht op mannen uitoefenen.
Dat is tevens de reden dat de borstpartij van een vrouw wél een seksuele connotatie heeft en dientengevolge moelijker wordt geaccepteerd in het openbaar.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
En toch zie ik soms mannen met grotere borsten dan ik rondlopen zonder bikini bovenstukje...
ronron1212
9 jaar geleden
volgens mij is dat toch iets anders lies12 roept dat iets bij je op?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als dat al iets oproept bij me Ron, zijn het geen prettige gedachten ;-) Het ging me meer om de het feit dat hier gesteld wordt dat grotere borsten iets oproepen en we daarom de blote mannenborst meer accepteren dan de blote vrouwenborst. Maar als de grootte het enige criterium zou zijn, zouden we man boobs bedekt willen zien en vrouwen met een bescheiden cupmaat niet per se. Maar om de één of andere reden doet mij dit ook denken aan een aflevering van Jan, Jans en de kinderen waarin Catootje en Karlijn uiteindelijk Jan zo ver kregen dat die zijn tepels bedekte. Want, zo was de redenering: een vrouw heeft niets om zich voor te schamen omdat haar borsten een duidelijke functie hebben, maar wat doen die tepels er eigenlijk bij een man?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Go Catootje en Karlijn! Het is puur een culturele kwestie dat aan vrouwenborsten een erotische lading wordt toegekend (en aan mannenborsten het omgekeerde, bwech!)

Antwoorden (2)

Zeker mag dit. Zolang het niet aanstootgevend is (in zicht van buren je geslachtsdelen tonen, etc.) mag je gerust topless buiten. Geen probleem.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+Plus, ja hoor dat mag best. Als de buren het vanuit een slaapkamerraam kunnen zien, of als zij moeite moeten doen om het vanaf de begane grond te zien, is het zeker geen probleem.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Vanaf begane grond moet je door een houten zigzag schutting gluren. Op eerste verdiep en zolder wel zichtbaar maar daar sta je doorgaans niet. Met broekje niet aanstootgevend?
Met kleine a cup voel ik me niet genoodzaakt altijd een bh te dragen maar zelfs van priemende tepels krijg ik soms al boze blikken...
Niet van de buren overgens
Babayaga
5 dagen geleden
Boze blikken serieus? Om tepels? Straks moeten je ogen en mond ook nog met een schuimrubberen laagje onzichtbaar gemaakt want....ehhmmm ik.ben t even kwijt...wat was er precies met tepels dat boze blikken oproept?of rechtvaardigd?... iemand? ...
Artikel 239 Wetboek van strafrecht.
Met gevangenisstraf van ten hoogste drie maanden of geldboete van de tweede categorie wordt gestraft schennis van de eerbaarheid:
1.op of aan een plaats, voor het openbaar verkeer bestemd;
2.op een andere dan onder 1° bedoelde openbare plaats, toegankelijk voor personen beneden de leeftijd van zestien jaar;
3.op een niet openbare plaats, indien een ander daarbij zijns ondanks tegenwoordig is.

Niet openbare plaats zoals:
niet voor publiek toegankelijke plaatsen zoals een kazerne, ziekenhuis, een boot of een auto.

Artikel 430a, Wetboek van Strafrecht:
"Hij die zich buiten een door de gemeenteraad als geschikt voor ongeklede openbare recreatie aangewezen plaats ongekleed bevindt, op of aan een voor het openbaar verkeer bestemde plaats die voor ongeklede recreatie niet geschikt is, wordt gestraft met een geldboete van de eerste categorie."
Dat betekent in de praktijk dat naturisme en naaktrecreatie toegestaan zijn op elke plaats die daarvoor geschikt is. Dit geldt voor stille strandgedeelten en “gebieden” waarin naaktrecreatie door de ligging vanzelfsprekend is. (Dus zo ook uw achtertuin)
U kunt dus ook rustig in uw blootje in uw achtertuin gaan liggen, mits deze niet vanaf de openbare weg zichtbaar is.
Dus, als u er last krijgt metr toplees zonnen: de buren, alsmede eventuele wijkagenten adviseren niet uit een slaapkamer raam, of mogelijk de dakkapel te hangen, om zodoende enig zicht te verkrijgen op uw achtertuin.

Toegevoegd na 1 minuut:
toplees = topless.

Toegevoegd na 44 minuten:
Omdat het Wetboek van Strafrecht uitgaat van wat NIET mag zijn veel regels nogal ongelukkig geformuleerd hetgeen vaak tot veel verwarring leidt. Niet alleen bij de burger maak ook bij overheden.

Mijn gezichtspunt is: Til er niet zo zwaar aan!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Mooi, uitgebreid antwoord. +
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank hiervoor