Waarom begint de bevolking altijd na een overtreding of misdrijf dat ze hogere straffen willen.?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (9)

Dat doen ze omdat ze er geen verstand van hebben, ze hebben nog nooit een gevangenis gezien, laat staan van binnen, laat staan dat ze weten hoe het is om gevangen te zitten, laat staan dat ze weten hoe het is om dader/slachtoffer te zijn...

Ze weten niet beter en roepen maar wat...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Twee redenen:

Ze horen wat de straf is, en vinden dat niet genoeg genoegdoening.

Ze merken op dat de bestaande straffen blijkbaar niet genoeg afschrikken om de overtreding of het misdrijf te voorkomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Het lijkt alsof de bevolking na een overtreding een hogere straf wil. Maar willen voor die tijd al dat de straf hoger is en als de straf er uiteindelijk door is vinden mensen dit te laag.

Het komt regelmatig voor dat iemand vrij komt na een misdrijf en vervolgens weer de fout ingaat. Dan is deze straf niet hoog genoeg geweest.

Het leed wat iemand is aangedaan is nooit hoog genoeg omdat deze persoon doorgaat met zijn leven en een ander verder moet met het gemis en het onbegrip.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ze er op andere momenten niet aan denken. Ze zijn het zeg maar weer 'vergeten'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ze bang zijn dat het hen ook overkomt, en omdat ze denken dat misdadigers dan niet zo snel meer durven...En dat is allebei niet waar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pas als het kalf is verdronken, dempt men de put.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mensen kunnen niet aanvaarden dat misdaad een niet uit te roeien verschijnsel is in iedere samenleving. Ze zoeken naar oplossingen en denken dat zwaarder straffen bij kan dragen in de preventie. Uit onderzoek blijkt echter dat dit vooral bij ernstige misdrijven geen effect heeft. Voor snelheidsovertredingen en wildplassen kan het wel helpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een reden is dat is niet de hoofdreden maar 1 ervan is

dat als je bv 9 jaar krijg,je na 6 jaar er al weer uit kom wegens goed gedrag
Daarom zijn de straffen zo laag hier in Nederland
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat die personen het niet overkomt .ze zien een crimineel als een slecht persoon die het verdient om zwaar gestraft te worden.