Wat moet de politie doen als?

Wat moet de politie doen als hij bezig is met een achtervolging,maar ziet dat er langs van hem een auto in de sloot ziet gaan?
Weten jullie het?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Levens gaan voor dus ik hoop dat ze eerst stoppen of ze wat kunnen redden daar of zeker weten dat een collega op korte afstand zit die dit gaat aanpakken. Het ligt volledig aan de situatie op dat moment en het aantal collega's in de buurt en de situatie van het ongeluk op dat moment en de inschatting van de agent.

Antwoorden (1)

Dat hangt van de situatie af die hij op dat moment in een flits zal moeten beoordelen.
Is hij de enige die aan het achtervolgen is? Of kan hij stoppen terwijl collega´s doorgaan met achtervolgen?
Hoe ´erg´ is de situatie in de sloot? Staat de auto in het water? Ligt ie op zijn kop? Zitten er mensen in?
Waar gaat de achtervolging over? Is iemand door het rode licht gereden, of proberen ze een voortvluchtige moordenaar te pakken?
De politie in de achtervolging zal snel moeten beslissen of hij zelf stopt bij de sloot, of dat hij collega´s daarvoor oproept. Op zijn minst zal hij direct melding moeten maken van de auto in de sloot.

Toegevoegd na 2 minuten:
Als de politie het ziet gebeuren, dat een auto met snelheid een sloot inrijdt, ja dan is ze, in ieder geval moreel, verplicht om te stoppen en te helpen. Maar dat geldt voor ons allemaal.