Mag je op je eigen terrein een "Verboden toegang art. xx.xx" bord neerzetten?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (2)

Ja, jij mag elk toegang tot jouw erf verbieden, en als je dit middels dat bord doet heb je de wet achter je staan als er toch iemand jouw erf betreedt en jij diegene wilt verwijderen cq aanklagen
9 jaar geleden
Ja hoor dat mag.
Het enige wat je daarmee doet is aangeven dat het jouw terrein is en dat als een buitenstaander daar zonder jouw toestemming komt hij artikel 461 uit het wetboek van strafrecht overtreed.

Voor meer info over artikel 461 WvS, zie de onderstaande link.
www.om.nl/algemene_onderdelen/uitgebreid_zoeken/@126141/over_huisvredebreuk/