Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het illigaal/tegen de wet om via de mail mensen te vragen om geld op je bankrekening te storten?

Ik ga deze zomer naar cambodja om mee te werken aan een ontwikkelingsproject. Maar het vliegticket betaal ik zelf. Nu wil ik via de mail kijken of ik wat sponsor geld kan binnen halen. Met als bedankje dat ze op de maillijst komen die ik ga gebruiken mijn verslag over het project aan te mailen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wetgeving
867

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Nee, het is niet verboden om mensen te vragen om je te sponsoren. Als je voor een organisatie vrijwilligers werk gaat doen overleg dan even met die organisatie. Zij kunnen je precies vertellen wat wel en wat niet mag (ook qua tegenprestatie) en hebben waarschijnlijk vaker hiermee te doen gehad. Mogelijk kun je de inzameling in samen werking met hen doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je mag eenmalig iemand vragen om je te sponseren. Als je iemand met mailtjes blijft bestoken is het stalking. Veel succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding