Wat is een poging tot sexuele agressie?

In http://www.nu.nl/buitenland/3738656/franse-campingverkrachter-krijgt-dertien-jaar-cel.html kun je lezen dat een Franse man veroordeeld is tot 13 jaar cel. De Fransman stond terecht voor twee verkrachtingen en negen aanrandingen en pogingen tot seksuele agressie.

Verkrachtingen en aanrandingen zijn volgens mij al seksuele agressies of is dit iets anders?

10 jaar geleden
in: Wetgeving
1.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hangt af van het land. We hebben het hier over het Franse wetboek? In een land staan alle misdrijven letterlijk omschreven in een wetboek (codex). Misschien staat in het Franje wetboek wel een misdrijf omschreven als poging tot sexuele agressie. In België alleszins niet. Ik weet niet of het in Nederland is omschreven. Sexuele agressie zou ik invullen als het toedienen van slagen als middel om te verkrachten/aan te randen. Maw het sexuele aspect is het doel, en het geweld - de agressie- is het middel.
Antoni
10 jaar geleden
Pilade, ik ben het helemaal met je eens. In Nederland lijkt mij dit ook geen in het wetboek beschreven misdrijf.
Castle
10 jaar geleden
Klinkt aannemelijk Pilade.

Het beste antwoord

Het is een kwestie van begrijpend lezen. Hij is veroordeeld voor verkrachtingen en aanrandingen. Daarnaast ook voor #pogingen# daartoe. De tegenstelling die jij leest staat er niet.
escape
10 jaar geleden
Castle
10 jaar geleden
Ik zeg niet dat je ongelijk hebt, maar normaal benoemen ze de 'poging tot' apart. Dus 2 verkrachtingen en (bijvoorbeeld) 3 pogingen tot verkrachting.
escape
10 jaar geleden
Bij de rechtszaak zijn ze ongetwijfeld benoemd, maar de journalist wil zijn publiek daar niet mee vervelen.

Andere antwoorden (2)

Verkrachting en aanrandingen zijn inderdaad seksuele agressie.

Maar als de Fransman het wel probeerde, maar het lukt niet
dan is het "een poging tot".........
Dat hij wel een tent binnensluipt met kwade bedoelingen, maar dat iemand wakker wordt en begint te gillen bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Castle
10 jaar geleden
Hier zit voor mij de steek. Normaal wordt de poging tot verkrachting apart benoemd. Door de term 'seksuele agressie' te nemen heb ik het vermoeden dat er meer onder valt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als iets mislukt, kan men niet zeggen of het een poging tot verkrachting was of een poging tot aanranding. Beide keren sluipt iemand met kwade bedoelingen de tent in. Misschien dat het daardoor komt? (ik weet het niet hoor, is maar een suggestie.)
Elk ongewenste binnendringing van het lichaam is al seksuele aggressie. Ook bijvoorbeeld tongzoenen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar dat is de vraag niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En ook aanranding (dat is niet het binnendringen van het lichaam) is al seksuele agressie