Wat moet ik doen als ik iets op marktplaats verkocht heb, en de koper heeft het niet ontvangen?

De koper zegt al op marktplaats en bij de politie aangifte te hebben gedaan.
Ik heb geen bewijs van verzending (behalve een afschrijving bij primera)....

En wat gebeurd er na beide aangiftes in de praktijk? Wat kan ik verwachten?

10 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
vaak zijn er oplichters die je proberen bang te maken dat ze de politie gaan inschakelen. meestal schakelen ze hem toch niet in. gewoon afwachten maar niet geld terugsturen als je iets verstuurt hebt
dudemeister
10 jaar geleden
volgende keer bij het postkantoor er een barcodezegel bij laten plakken, zodat je hem kunt traceren. Dit is iets anders als een pakketzegel. Zo ff uit mijn hoofd is dat € 0,50 extra.

Het beste antwoord

Daar kun jij niets aan doen,de koper zal bij de post moeten informeren en anders had de koper maar extra verzendkosten moeten betalen zodat er een track en tracenummer bij gegeven kon worden.

Ik zou me er verder niet druk over maken,laat de verkoper maar bewijzen dat jij het niet opgestuurd hebt.
Helaas raakt er de laatste tijd veel post kwijt bij de posterijen.

Toegevoegd na 3 uur:
Als u een afspraak hebt gemaakt dat u het product voor een bepaald bedrag verkoopt, moet u als verkoper het product dan ook leveren. Dit kan door het product te laten ophalen door de koper.

Kiest de koper om het product te laten verzenden? Dan neemt de koper het risico dat het product misschien niet aankomt. De koper had het risico kunnen ontlopen door het product zelf op te halen. De verkoper is dus niet verantwoordelijk als er tijdens de verzending iets mis gaat. Als er onverhoopt toch iets mis gaat tijdens de verzending, dan kan de koper het aankoopbedrag niet van de u (de verkoper) terug vragen.

http://www.juridischloket.nl/vraagenantwoord/consument-geldzaken/kopen-via-internet-of-telefoon/kopen-marktplaats/Pages/default.aspx
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is niet helemaal waar hoor. Als de koper al betaald heeft en hij ontvangt niets en de verkoper niet kan bewijzen dat hij het opgestuurd heeft, heeft de vwrkoper toch wel een probleempje.
milenaa
10 jaar geleden
Wat bedoel je daarmee?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee Anna1963 je zit echt verkeerd. Als u een afspraak hebt gemaakt dat u het product voor een bepaald bedrag verkoopt, moet u als verkoper het product dan ook leveren. Dit kan door het product te laten ophalen door de koper. Kiest de koper om het product te laten verzenden? Dan neemt de koper het risico dat het product misschien niet aankomt. De koper had het risico kunnen ontlopen door het product zelf op te halen. De verkoper is dus niet verantwoordelijk als er tijdens de verzending iets mis gaat. Als er onverhoopt toch iets mis gaat tijdens de verzending, dan kan de koper het aankoopbedrag niet van de u (de verkoper) terug vragen. http://www.juridischloket.nl/vraagenantwoord/consument-geldzaken/kopen-via-internet-of-telefoon/kopen-marktplaats/Pages/default.aspx
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Echt waar? Ik dacht echt dat het anders was. Jeetje weer wat geleerd. Dankjewel. Overigens is het minnetje niet van mij hoor.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is het wel als je iets bij een webshop koopt,maar dan nog is moeilijk te bewijzen dat je als koper niets ontvangen hebt als er geen track en tracecode is. Via MP is het algemeen bekend dat je geen poot hebt om op te staan als je niets hebt ontvangen of het moet een nepverkoper zijn die spullen aanbiedt en bij voorbaat al niets levert om alleen maar zoveel mogelijk geld binnen te halen en dan nog moeten er behoorlijk wat aangifte's tegen deze persoon gedaan worden wil de politie hopelijk iets ondernemen. Ach die - ben ik wel gewend hoor,ik heb hier blijkbaar een geheime minnaar.:-)))
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Lol dus ik verkoop mijn mooie TV voor €500, de koper heeft geen tijd, dus vraagt mij om de TV te versturen en maakt het geld over. Vervolgens verzend ik de TV NIET, ik ga achterover zitten en heb €500??? Prachtig land is dit toch, echt als crimineel en oplichter kan je nog rijk worden hier...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Voor zoiets groots dat met pakketpost moet zal de verkoper een track en tracecode aan je vragen dus die zal je dan wel moeten kunnen geven.