Schilder houdt zich niet aan afspraak kan ik van overeenkomst af?

Een schilder zou deze week mijn woonkamer schilderen. Hij komt niet omdat hij veel buitenwerk heeft. Hij zegt nu dat hij bij mij komt schilderen als het regent. Hij zei er ook bij dat dat nog wel enige weken kon duren want hij had ergens een stelling staan.

De schilder werkt als ZZP-er. Ik heb offerte ondertekend.

Het feit dat deze schilder op korte termijn kon beginnen was voor mij de reden om met hem in zee te gaan.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
2.7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Staat er in de offerte wanneer hij zou beginnen,zoniet heb je dan getuigen dat hij dit gezegd heeft?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, het staat niet in de offerte en er zijn geen getuigen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, het staat niet in de offerte en er zijn geen getuigen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan wordt het moeilijk,maar een mondelinge overeenkomst is ook geldig. Je kunt het allicht proberen om er vanaf te komen door bijvoorbeeld te zeggen dat je speciaal hiervoor vrij hebt genomen omdat er later geen mogelijkheid meer voor is.
Rieneke1
10 jaar geleden
Ga even langs het juridisch loket.

Antwoorden (1)

Als je een contract hebt getekend zonder termijn, dan is de schilder niet in verzuim en kan je dus het contract niet van rechtswege ontbinden. Je kan de schilder een brief sturen waarin je een redelijke termijn stelt en wanneer hij binnen die tijd aangeeft niet te kunnen werken, dan kan je hem in gebreke stellen en zo de overeenkomst ontbinden.

Mondelinge afspraken over termijnen zijn erg lastig te bewijzen als het aankomt op een rechtszaak, dus daar zou ik niet zo snel mijn hoop op vestigen.

Als er wel een datum is afgesproken en die datum is verstreken, dan is de schilder in verzuim en kan je het contract rechtsgeldig ontbinden.