Jongmeerderjarige werkt 32 uur in de week welke gevolgen heeft dit voor de te betalen kinderalimentatie?

Mijn man betaald alimentatie voor zijn kinderen ,de oudste is 18 en werkt sinds 2 weken 32 uur per week
Komt hij in aanmerking voor vermindering van de te betalen alimentatie
De alimentatie wordt nu nog betaald aan de verzorgende ouder omdat zij zegt bewindsvoerder te zijn ,ze wil hiervan geen bewijs tonen
Het kind is autistisch ,zijn salaris krijgt hij wel op zijn eigen rekening
Ook wil ze niet vertellen wat hij verdiend ,op internet komen we hier ook niet uit,wellicht weet iemand daar ook meer over te vertellen
Graag wil mijn man als hij echt te weinig verdiend om in zijn eigen levensonderhoud te voorzien ook gewoon de alimentatie op de rekening van het kind storten
Hij woont nog thuis en heeft verteld wel zijn eigen ziektekostenverzekering te moeten betalen
Wat zijn nu precies de rechten en plichten van de betalende en ook de ontvangende ouder
De verzorgende ouder heeft niet verteld dat hij werk heeft en wij zijn hier per toeval achter gekomen
Zij wil hier ook niet over praten want volgens haar gaat het vader niets aan en over de hoogte van de alimentatie wil ze het helemaal niet hebben
Graag hulp bij deze vraag

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Ja, tussen het 18e en 21e levensjaar kunnen inkomsten uit werk of studiefinanciering van het kind van invloed zijn op de hoogte van de kinderalimentatie. De alimentatieplichtige kan de rechter dan om een herziening van de opgelegde kinderalimentatie vragen.
Vanaf 18 jaar heeft de zoon ook recht op zorgtoeslag.

Wacht even af, of hij dat baantje wel houdt, meestal zit er een maand proeftijd op een contract. Het is ook verstandig dit met de zoon te overleggen, deze jongen opzadelen met een rechtszaak lijkt mij niet goed voor de jongen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ronron1212
10 jaar geleden
Dat betaal je de alimentatie toch aan hem uit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij de sociale werkplaats verdien je het minimum loon, misschien krijgt hij nog een aanvulling van de Wajong.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, ook thuiswonenden hebben recht op Wajong.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://www.akj.nl/jongeren/informatie/18-jaar-en-ouder Nu hij 18 jaar is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ronron en Crea, het is duidelijk dat het niet aan de jongen ligt maar aan zijn moeder. Die heeft het geheim gehouden en wil nu ook geen openbaarheid geven.Als vraagsteller zeker weet dat het geld bij de jongen terecht komt en het nodig heeft wil hij vast wel betalen maar hij hoeft zijn ex vrouw niet meer geld te geven omdat de jongen meer inkomsten heeft toch?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, eerder minder. Maar een jongen met autisme voelt zich snel gekwetst, wat je je kind niet aan wil doen, wees daar dus voorzichtig mee. De moeder beheert zijn geld blijkbaar. Maar dan nog is het goed voor de jongen om zijn eigen bankrekening te hebben, waar moeder eventueel gemachtigde van is.
En ja, als je werkt, dan krijg je een aanvulling van de Wajong, juist omdat je werkt, mag je een bedrag van je salaris houden. Zijn inkomen zal nog lager liggen dan de uitkering, waardoor hij hier recht op heeft.
ronron1212
10 jaar geleden
Pelle ik geef ook aan dat de alimentatie aan het kind kan worden uitgekeerd hij is 18 dus kan dat.
tinus1969
10 jaar geleden
Vanaf 18 heb je niets meer met ex te maken. Kinderalimentatie moet direct aan je kind zelf worden uitbetaald.
Vaste verdiensten en uitkeringen als wajong zijn inderdaad van invloed op de KA, maar het is moeilijk om te bepalen hoeveel -dat kan alleen met precieze cijfers, en dan nog.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Moeder is onredelijk bezig, is haar frustratie over het misgelopen huwelijk aan het uitspelen ten koste van het kind. Als het mogelijk is, zijn rekening nummer te ontfrutselen, dan moet je dat zeker doen. Het kind heeft recht op dat geld, niet de moeder. Dat hij autistisch is, wil niet zeggen dat hij niet in staat is, om zijn financiële zaken zelf te regelen. Ik zou het inderdaad overmaken aan het kind.
Wees wel voorzichtig naar deze jongen toe, als moeder dwars ligt tegen vader, dan is de kans groot dat de jongen daar iets van mee gekregen heeft. Pak het doordacht en zorgvuldig aan.
Succes.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Probleem, Crea, is dat ik betwijfel of die moeder geen toegang heeft tot die rekening en áls ze dat al niet heeft kan ze het oplossen door gewoon kostgeld te gaan eisen. Zo makkelijk is het allemaal niet, de kans is groot dat dat geld gewoon bij moeder terecht komt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je hebt gelijk, grote kans dat de moeder gemachtigd is tot zijn rekening. Ook zonder alimentatie kan zij kostgeld vragen aan haar zoon, dat is niet abnormaal bij werkende kinderen. Je kunt dit omzeilen, door zelf een rekening te openen op zijn naam, waar je dat geld op stort. Geef hem dan een bankpas daarvan en druk hem op zijn hart, hierover niet met zijn moeder te praten.