geen rechte, maar wel inkomsten op youtube. kans op boete?

ik heb een youtubekanaal. maar upload videos die ik niet zelf heb gemaakt. en krijg inkomsten. kan ik dan een boete krijgen? of wordt mijn kanaal dan verwijderd?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zit er copyright op die video's? Want dan kun je volgens mij wel een boete verwachten, als je dat beeldmateriaal zonder toestemming gebruikt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
het zijn video's van de dvd van discovery met how its made er op.

Antwoorden (1)

Als YouTube je daarop betrapt, krijg je een waarschuwing. Als je ze daarna weer betrappen dan wordt je account geblokkeerd. Als de makers van de videos ontdekken dat jij hun werk publiceert op jouw kanaal kunnen ze je aanklagen. Daar kan zowel een boete als gevangenisstraf voor gegeven worden. Aangezien jij over hun rug geld verdient met hun creaties kan die straf heel hoog uitvallen. Naast een geldboete van maximaal € 78.000,- kan de rechter een gevangenisstraf opleggen van ten hoogste vier jaar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
fisbel
10 jaar geleden
Het is gebruikelijk om de bron bij het antwoord te vermelden:
http://www.auteursrecht.nl/auteursrecht/22236/