Geldt een aangepaste snelheid ivm wegwerkzaamheden ook na een afslag?

Stel je voor: je rijdt op een weg waar je normaal 80 mag rijden. Nu staat er een bord van 50 ivm wegwerkzaamheden. Maar als je nu langs een afslag rijdt, geldt dit bord dan nog? Personen die vanuit de afslag komen hebben de snelheidsaanpassing dan niet gezien.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
Antoni
10 jaar geleden
Voor de "nieuwe" weggebruikers zal er een tweede bord met de aanduiding "50" zijn (of moeten worden) geplaatst.

Antwoorden (2)

Ja dan geldt dat nog steeds tot dat je een witbord met schuine strepen hebt gezien. Als je bekeuring hebt gekregen en je kan de fout aantonen heb je recht op verweer. Dus grote kans dat deze geseponeerd wordt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Na de afslag geldt de snelheidsbeperking nog steeds, maar na de oprit moet het herhaald worden (als de beperking blijft). Dit geldt ook voor kruisingen buiten een zone. Bijvoorbeeld als je buiten de bebouwde kom ergens een beperking hebt van 70 km. per uur, en er is een kruispunt, dan moet na dat kruispunt de beperking van 79 km per uur herhaald worden.
Binnen een zone, bijv. bebouwde kom of een 30 km zone, geldt de beperking overal, tot dat aangegeven is dat je de zone hebt verlaten.
jc54
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zeer terecht dat je wijst op het verschil tussen afslag en oprit!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, helemaal mee eens. Dit geldt overigens ook voor een inhaalverbod.
Binnen de bebouwde kom ook voor een parkeer-of verbod tot stilstaan. Dit moet ook steeds herhaald worden ná een kruispunt of een zijweg van links of rechts. Wanneer dit niet meer zo is, dan geldt het verbod niet meer.