Door storm is onze schutting kapot, kan ik dit onder een verzekering verhalen? Bijv. Inboedel o.i.d.?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
5.9K

Het beste antwoord

Ja en nee. Oftewel: je kunt het waarschijnlijk deels bij de verzekeraar waar je je inboedelverzekering hebt lopen verhalen.

"Stormschade aan een schutting wordt normaliter gewoon gedekt. Maar staat de schutting op een erfscheiding, zoals vaak het geval is, dan zal je vaak slechts 50% van de schade uitgekeerd krijgen."
http://www.wegwijs.nl/artikel/2012/09/waar-kan-je-terecht-bij-stormschade
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Cryofiel
10 jaar geleden
Goede informatie, van mij een plus. Enneh... welkom terug!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt hier kan ik wat mee! Even bij de inboedelverz. en de buren horen!

Andere antwoorden (2)

Vaak wordt schade door storm niet vergoed ,tenzij je een all risk verzekering hebt.
Het beste kun je je verzekering bellen of de polisvoorwaarden er even goed op naslaan

Toegevoegd na 4 minuten:
Een inboedelverzekering vergoedt zaken die oner de inboedel en dus binnen staan ,een schutting staat niet binnen
De spullen die binnen staan zijn dus wel verzekerd vanuit de basisverzekering
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het ligt aan je inboedelverzekering of je schutting daar wel of niet onder valt.

Sommige inboedelverzekeringen beschouwen ook het tuinmeubilair inclusief schutting als behorende tot de inboedel. Andere inboedelverzekeringen verzekeren alleen de inpandige inboedel. Weer andere inboedelverzekeringen verzekeren de inpandige boedel plus het tuinmeubilair, maar geen onroerende zaken zoals een schutting.

Er zijn ook inboedelverzekeringen waarbij je via een cafetariasysteem kunt aankruisen welke dingen je wel en niet onder de dekking wilt laten vallen.

Je zult dus je polisvoorwaarden moeten doorlezen. Kom je er daarmee niet uit, dan kun je de verzekeraar bellen om deze vraag te stellen. Dan kun je meteen vragen hoeveel procent wordt vergoed, en wat er dan wordt vergoed: de dagwaarde, de nieuwbouwwaarde, de helft daarvan, 80%, iets anders...?

Tot slot bestaan er de zogeheten tuinverzekeringen. Goede kans dat een omgewaaide schutting daaronder valt, maar ook in dat geval geldt: lees de polisvoorwaarden om te achterhalen wat er wordt vergoed, en hoeveel procent daarvan wordt vergoed.

Toegevoegd na 1 minuut:

PS.
Zelf heb ik geen tuinverzekering. Vijf jaar premie voor een tuinverzekering is genoeg om een ongevallen schutting te betalen. Aangezien ik verwacht dat mijn schutting minder vaak dan eens per vijf jaar omwaait, kan ik die nieuwe schutting beter uit eigen zak betalen dan me blauw te betalen aan die veel duurdere tuinverzekering.

Cryofiel