is het mogelijk om me ex onvrijwillig uit de ouderlijke macht te laten zetten?

ik vraag me af of het mogelijk is. Ik heb een ex die niets voor zijn kids doets. Ik ga er verder niet op in.

Mijn vraag is dus: is het mogelijk om mijn ex onvrijwillig uit de ouderlijke macht te laten zien, zo ja, hoe gaat zoiets in zijn werking, waar moet ik zijn, hoe kan ik zoiets starten?

zo nee, waarom kan dat niet?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Daar heb je weinig kans op. In Nederland geldt het ouderschap, en dus ook het vaderschap als heel belangrijk. Ook al doet de vader niets, het is en blijft wel de vader! Ontzetting uit het ouderlijke gezag kan worden aangevraagd door de Raad voor de Kinderbescherming of de Officier van Justitie, maar ook door de andere ouder of de pleegouders of door bloed- of aanverwanten van het kind tot en met de vierde graad. Ontzetting uit het ouderlijke gezag is nooit vrijwillig en is een zware maatregel, die alleen wordt opgelegd door de rechter in de volgende gevallen: Verwaarlozing, misbruik, verslaving, criminaliteit. Dat soort dingen. Maar niet omdat jij een nieuwe man gevonden hebt, die wel papa over de kinderen wil spelen. http://www.alimentatieplicht.com/omgangsregeling/ontzetting-ontheffing-ouderlijk-gezag

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100