Wat is de grenswaarde van een horecagelegenheid?

Besten,

Ik vraag me af wat de grenswaarde is van het geluid van een horecagelegenheid. Ik heb begrepen dat het per gemeente verschillend is. Ik woon in de gemeente Breda en op de site van de gemeente staat enkel de grenswaarde uitgelegd, er staat helaas geen concrete waarde.

Wat is de grenswaarde van bijvoorbeeld een café die van tot 02:00 open is? Of misschien beter, waar kan dat teruggelezen worden?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Dat vind je in het "Activiteitenbesluit: Beoordeling muziekgeluid"
van het Ministerie van infrastructuur en milieu.

http://www.infomil.nl/onderwerpen/hinder-gezondheid/geluid/vragen-en-antwoorden/dossiers-vragen-en/vragen-antwoorden/@97633/activiteitenbesluit-8/

Het gaat daarbij om:
het geluidniveau, uitgedrukt in dB(A), dat gemeten over een bepaalde periode, gedurende 95% van de tijd wordt overschreden, exclusief de bijdrage van de inrichting zelf;

Daaruit betekent meteen dat er geen concrete waarden te geven zijn, tenzij de gemeente Breda die ergens heeft vastgelegd.

In de wet- en regelgeving staan wel algemene tabellen voor geluidsoverlast,
maar voor de horeca mag geen bedrijfsduurcorrectie worden toegepast.
http://wetten.overheid.nl/BWBR0009633/geldigheidsdatum_21-12-2007#Bijlage