asus reperatie duurt veel te lang, en ze zeggen weinig/ niks, kan dit ?

mijn tablet is sinds hij uit de verpakking komt al kapot, dus ik heb hem laten ophalen en toen is hij verzonden naar een reparatie plek in tjechie. ergens op de asus site kan je checken in welke status de reperatie zich bevind. 15 dagen lang is dit; wachten op onderdelen geweest. daarna stond en 13 dagen lang dat hij werd gerepareed. toen stond er 3 dagen lang dat we het geld terug kregen om dat hij niet gemaakt kan worden. we hebben zelf contact met asus gehad omdat wij het nogal lang vinden duren, asus kapt ons af, toont geen begrip, is langzaam met antwoorden en regelen niks. ze zeiden dat het geld overmaken via via binnen 20 dagen bij mij zou zijn, we hebben de tablet in duitsland gekocht, dus daar is ook allemaal gezeik mee. nu zeggen ze alleen dat we moeten wachten. ik word er helemaal gek van omdat het zo lang duurt om een nieuwe tablet te maken en de klantenservice zo slecht is.
kunnen zij dit zo doen ? het duurt echt veel te lang en asus heeft echt een belachelijk slechte klantenservice en ze liegen heel veel. kan dat zomaar?

het is een asus memo pad hd 7

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb je de tablet door asus laten ophalen??
Het is verstandiger om zulke dingen te regelen met de verkopende partij. Daar heb je namelijk je product gekocht. Een winkel is over het algemeen ook sneller met een vervangend product of geld terug dan rechtstreeks de fabrikant.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In Nederland heb je recht op een andere nieuwe als ie uit de verpakking kapot is.
Hoe dat in Duitsland is?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in de garantieboekjes stond er dat er een europees garantierecht opzit, dus dat hij, als hij maar in europa gekocht is, zou worden gerepareerd. onze contactpersoon bij asus ontkent dat er een europeesgarantierecht op zit dus we hebben zelf met asus duitsland contact opgenomen, de asus medewerker in duitsland kon gewoon alle gegevens zien , dus er blijkt echter wel iets met europa in te zitten

Antwoorden (1)

Stuk uit de doos heet een DOA (Dead On Arival). Normaal gesproken wordt dat gewoon omgeruild voor een wel werkend exemplaar. Als jhe het ding in Duitsland hebt gekocht mag net uitmaken voor je garantie maar in de praktijk is het handig om de claim bij je verkoper te doen en niet bij de fabriek.

Slechte service van Asus dus.