Vallen gespreken met het juridisch loket ook onder het beroeps geheim zoals advocaten en doktoren?

Toegevoegd na 50 seconden:
Zelfde vraag geld eigelijk ook over gespreken met rechtbijstand verzekering

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
2.3K

Het beste antwoord

Beroepsgeheim is wat anders dan "zorgvuldig" omgaan met je gegevens. Artsen en advocaten kunnen zich beroepen op hun beroepsgeheim als er vragen over hun contacten komen vanuit bv. justitie. Medewerkers van het juridisch loket kunnen dat niet zij hebben niet het zg. verschoningsrecht.
Als een rechter bv. hen dagvaardt als getuige zullen ze gewoon net als andere getuigen moeten antwoorden, terwijl advocaten/artsen dat -in principe- niet hoeven.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Persoonlijke gegevens van klanten en bezoekers worden door het juridisch loket zorgvuldig behandeld en beveiligd
Wij houden ons daarbij aan de eisen die de wet bescherming persoonsgegevens ,de telecommunicatiewet en de overige privacywetgeving stellen
bron,www.juridischloket.nl
Hetzelfd geldt voor de rechtsbijstand,wel moet natuurlijk de informatie die nodig is in een eventuele rechtzaak daar wel openbaar gemaakt worden,ook gesprekken tussen advocaten onderling over hun clienten blijft om dezelfde redenen binnenskamers....
Hopelijk heb je zo voldoende antwoord op je vraag