Moet ik belasting betalen voor een balkon die gedeeltelijk over de straat uitsteekt?

Ik word binnenkort eigenaar van een woning waarbij een balkon aanwezig is dat gedeeltelijk over de straat uitsteekt. Nu heb ik horen zeggen dat ik extra belasting moet betalen voor het balkon die over de straat uitsteekt.

De woning staat in Gent (oost-vlaanderen).

Bij voorbaat dank

Toegevoegd na 2 uur:
Ik bedoel dat er elk jaar een soort terras belasting moet betaald worden zoal bijvoorbeeld horeca moet betalen als ze de stoep gebruiken als terras. Bij mij is het echter een balkon op het eerste verdiep.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
1.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou het navragen bij de gemeente waar je woont.

Antwoorden (2)

Dat hoeft niet als dit in de originele bouw is toegevoegd en goedgekeurd volgens bestemmingsplan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heel kort Nee ook niet als deze er na die tijd aangebouwd is
want voor dat je deze er later aanbouwt moet je daar een vergunning voor aanvragen en daar zal je hier op gewezen worden indien dit van toepassing zou kunnen zijn