Iemand wordt al maanden vastgehouden in de gevangenis, zonder rechterlijke uitspraak. Hoe lang kan men hem vasthouden?

Hem wordt een overval ten laste gelegd. Hij zit vast sinds mei 2013, en hij is volgens zijn zeggen onschuldig. En kan iemand dan na een rechterlijke uitspraak, bij geen vaste woon - of verblijfplaats, alsnog worden vastgehouden ondanks dat hij wordt vrijgesproken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
1.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://www.rechtspraak.nl/Organisatie/Publicaties-En-Brochures/Documents/R010Uwordtverdacht2008.pdf
ronron1212
10 jaar geleden
De rechter bepaalt of een verdachte blijft vast zitten.

Het beste antwoord

Als iemand wordt verdacht van een misdrijf dan bestaat er volgens de wet een wettelijke periode van voor arrest, als deze verlengd wordt, dan is er bij de politie en onderzoekers waarschijnlijk meer bewijs te laste ligging, hiermee kan voor arrest worden verlengd. Dergelijke situaties worden bijna nooit zonder goed bewijs verlengd omdat dan degene die onterecht opgesloten is, na vrijlating als tegen bewijs is verzameld een vergoeding vragen van de staat. Rechters zijn hier nooit echt blij mee en laten dan het vast stellen van iemand rusten op bewijs matriaal. Het enige wat iemand te doen staan die vast zit (onschuldig) is vragen aan de rechter op voorhand een proef process te laten uitoefenen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Hij moet in de efteling gaan werken,
Als hij onschuldig is,
En niks met de zaak te maken heeft??????
Moeten ze hem gewoon vrij laten,