Is het strafbaar om folders van Post NL niet te bezorgen, en te dumpen in het depot?

Ik werk als postbezorger bij Post NL, en heb een grote hoeveelheid folders (ong 300) in het depot die gedumpt zijn. Ik vraag me af of dit strafbaar is?

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik bedoel dus dat ik dit aangetroffen heb!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
1K

Antwoorden (2)

Ik ben ook postbezorger.

Ik neem aan dat het de folders van postnl zijn? In dat geval kunnen er twee dingen aan de hand zijn:

* Het is de voorraad van alle postbezorgers van wat ze overhouden samen, maar dat zou je aan de briefjes voorop moeten zien. Er lagen hier net (eind van de zaterdag) ook zeker 300 folderpakketten.
* Het is de voorraad van één enkele postbode (kun je dus zien aan de briefjes).

Omdat je niet weet wat er precies gebeurt is moet je het wel melden bij de leidinggevende. Neem een briefje mee als overal hetzelfde briefje op zit, als de briefjes verwijderd zijn kan dat dus niet en bel maandagochtend je leidinggevende even op en vraag of het klopt.

Toegevoegd na 30 seconden:
Om je vraag te beantwoorden: niet strafbaar maar het is wel een reden om je te ontslaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Neen, dit is niet strafbaar. Het is een civiele aangelegenheid tussen de opdrachtgever (Post NL) en de werknemer. Mogelijk dat de werknemer zich niet aan de gemaakte afspraken heeft gehouden door aangenomen werk niet uit te voeren.

Wat je nog wel eens ziet is dat er folders in de natuur worden gedumpt. In dat geval is er natuurlijk wel sprake van een strafbaar milieudelict. Maar daar is in dit geval geen sprake van.
AlphaLimaSierra