Een doodlopende weg, die alleen naar je eigen huis gaat, mag je zelf weten hoe hard / zachtjes je rijdt daar?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
2.3K
Amadea
10 jaar geleden
Stel dat jij vader bent van een peuter, en die is net de weg opgelopen omdat de deur per ongeluk open stond. Zit daar nu te spelen. En dan kom jij daar nietsvermoedend aangescheurd.....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
AUB geen stel dat.... suggesties
Amadea
10 jaar geleden
Waarom niet? Volgens jouw profiel heb jij een gezond verstand en goed inlevingsvermogen. Dus moet je zelf kunnen bedenken hoe verstandig het is om op een doodlopende weg hard te rijden!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Omdat het voor mij op deze vraag niet van toepassing is en zo kunnen mensen met 1001 scenario'skomen die te veel afleiden van de vraag Maar goed, jij kunt niet weten dat ik nooit! een vader van een peuter zal worden dus in die zin kan ik het je ook niet kwalijk nemen:P
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je een groot landhuis hebt.... Met een joekel van een bak om in te rijden op de oprit... Een oprit naar het huis waar je u tegen zegt, en die vraagt om hard of zacht bereden te worden.. In een straal van 5 km ben jij het enige huis... Tja dan vraag ik mij ook af wat dat peutertje daar doet. Denk dat hij/zij gedumpt is daar. Lijkt mij een kleine kans dus gas erop. Trouwens is die peuter daar op verboden terrein... Als! De oprit mega groot is zie je de peuter al vanaf grote afstand en kan je beginnen met remmen. Maar dat is allemaal stel dat. Daar vraagt de vraag steller niet om! Ik denk dat je hard zou mogen rijden. Of de verzekering de schade dekt als jij een boom raakt... Nee dat denk ik niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er kunnen ook peuters een racecircuit op zijn ontsnapt, mogen nu de raceauto's in de F1 ook nog maar 30 rijden? De vraag is of het mag, niet of het ook gevaarlijk is vanwege peuters.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is het een weg van de eigenaar van het aan de straat palende perceel die je recht van doorgang moet verlenen of is het een openbare weg? Bovendien kan ik mij moeilijk inbeelden dat het een openbare weg zou zijn als jij de enige gebruiker bent.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zal de volgende keer dat ik daar langs fiets eens een foto maken van de situatie die ik probeer te schetsen. Gewoon, voor alle duidelijkheid, zeg maar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
- Bovenste foto is de aansluitende weg
- Onder, de betreffende doodlopende weg.

Het beste antwoord

Een doodlopende weg is geen eigen weg, oftewel blijft het een openbare weg en gelden de regels zoals elke andere doodlopende weg, bij een eigen weg mag je het zelf weten, dat wordt gezien als eigen terein
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als het een eigen weg is, dus prive terrein, mag je zelf weten hoe hard je rijd.
Op een openbare onverharde weg zal je over het algemeen 60km/h mogen rijden. Behalve als er iets anders op een bordje staat. Als er geen bordje staat zal waarschijnlijk de maximum snelheid het zelfde blijven vergeleken de weg waar je vanaf kwam.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Na het plaatsen van de foto: dit is een openbare doodlopende weg en daarop moet je je gewoon aan de plaatselijke snelheidseisen houden. Als je er LEGAAL een bordje 'eigen weg' zou mogen plaatsen mag je er pas doen wat je wilt.