Wanneer moet een dief echt zitten?

Vaak komen ze eraf met een boete, maar wanneer moeten ze echt de bak in?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk dat een dief wel moet zitten als hij bijvoorbeeld een pistool bij zich heeft / mensen verwondt / mensen bedreigt. Maar dan heb je het eigenlijk meer over een overval dan een diefstal.

Het beste antwoord

Bij diefstal wordt de zaak over het algemeen afgedaan met een transactievoorstel van de Officier van Justitie. betaal je, dan ben je er vanaf. Pas bij recidive zal de Officier onvoorwaardelijke gevangenisstraf eisen.

Maakt iemand het heel bont en schopt het officieel tot veelpleger, dan kan er uiteindelijk een isd maatregelen worden opgelegd. Dat houdt in dat iemand 2 jaar achter slot en grendel wordt geplaatst, zodat hij van de straat is, maar tevens behandeling kan krijgen.
AlphaLimaSierra
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank je wel voor je reactie!

Andere antwoorden (1)

Als de bewoner aangifte doet
Als het gestolen materiaal duur is
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een winkeldiefstal gaat vaak gepaard met een boete, dus ik vraag me af wat bij wat voor bedrag.