Krijg je je inleggeld terug bij Loterijverlies?

Loterijverlies is een zaak begonnen tegen de Staatsloterij. Deelnemers moeten minimaal 35 euro inleggeld betalen. Daarna 10 euro meer per lot. Nu vroeg ik mij af of je je inleggeld terug krijgt wanneer ze de zaak verliezen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Nee. De no cure, no pay regeling geldt alleen voor de eventuele schadevergoeding die volgt (je ontvangt dus als ze iets winnen 85% van de jou toegekende schadevergoeding - krijgen ze niets voor elkaar, dan hoef je niets extra's te betalen).

De 35 euro plus 10 euro voor elk volgend lot moet je zien als een soort inschrijfgeld waardoor ze ook jouw zaak kunnen behartigen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Loterijverlies zelf geeft aan dat ze enorme kosten hebben moeten maken om de procedure te voeren (dus de gerechtelijke procedure waar op 28 mei een uitspraak over is gedaan). Natuurlijk is er echter ook een punt waarop ze winst maken met alleen het innen van deze bijdrage, maar daarover laat ik me in dit antwoord niet uit. Hier zijn genoeg andere plekken voor.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoe kan je nou bewijzen dat je toendertijd loten hebt gekocht?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Op de website staat aangegeven dat je bewijzen als bankafschriften moet kunnen overleggen waarop staat dat er elke maand is afgeschreven. Ik denk dat de fysieke loten ook wel goed zijn, maar ik denk dat niemand die nog bewaard heeft. Alle informatie staat overigens ook op de website - ik heb het laatst nog nagekeken voor een vriend en kon niet meer vinden dan hij had gevonden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Tja de mensen die dan loten in de winkel hebben gekocht hebben pech gehad want niemand bewaard die dingen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
bedankt!