Vriend uit het buitenland naar Nederland halen, maar heb een WIA uitkering, met te weinig maandloon, hoe aanpakken ?

Ik heb een vriend in India.
Ik wil hem naar Nederland halen, en dat hij ook (op een gegeven moment) kan blijven, en bij mij intrekt.
Maar ik heb een WIA uitkering voor autisme, en ik heb niet genoeg maand inkomen, wat de IND ijst.
Zijn er nog mogelijkheden, zo ja welke.
Ik ben net verhuist, heb het hele huis net opgeknapt, en veel geld ingestoken, het liefst zou ik hier dus niet vertrekken.
Ten tweede, als ik naar India zou gaan, ben ik heel mijn hebben en houden kwijt, mijn huis, mijn vogels, al het geld van het opknappen van het huis, en ook mijn uitkering kan ik niet behouden in het buitenland.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
3.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat niet gaat dat gaat niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En wie zegt dat het niet gaat ?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ben bang dat dat niet gaat lukken.
(Vriend in Nederland zoeken dan maar :))
Vervelend natuurlijk als je gek bent op elkaar maar ook weer goed dat niet iedereen zomaar in naar Nederland kan komen. Het is niet bepaald zo dat onze economie op dit moment zo geweldig is dat we een uitkering (of baan) voor je vriend zouden hebben. Als hij een opleiding heeft gehad waarop we hier in Nederland zitten te wachten zou dat nog wel een mogelijkheid zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als hij een diploma voor in de technische sector heeft is 'ie volgens mij best welkom hier. Maar volgens mij kom je niet zomaar binnen.
ronron1212
10 jaar geleden
Dat heeft geen kans van slagen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hij is wel heel technisch, maar ik weet niet of hij er ook een opleiding in gedaan heeft.
Maar hij kan echt alle technische spullen repareren, en is ook super goed met computers.
Hij is nu masters Engels aan het doen.
ronron1212
10 jaar geleden
Hij kan niet hier naar toe komen en zal geen vergunning krijgen. Waarschijnlijk komt hij india niet eens uit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk dat jullie niet in de gaten hebben, dat een WIA uitkering, een arbeidsongeschiktheid uitkering is.
Ben ik dus net achter op het forum buitenlandse partner.
En hierbij geld geen inkomenseis :-) En mensen die alleen maar negativiteit rond strooien, van dat gaat toch niet lukken, hou a.u.b je mond dicht.
Want blijkbaar hebben jullie er geen bal verstand van.
Er zijn kei veel mensen die hun partner uit het buitenland halen.
Anders kijk maar eens op het forum buitenlandse partner.
Het is tegenwoordig niet meer zo moeilijk als vroeger, gelukkig.
Nog steeds een hoop heisa haal je op je nek ja, maar je hebt meer rechten gelukkig.
ronron1212
10 jaar geleden
Dat kun je best wel zeggen maar een partner uit het buitenland halen is echt niet makkelijk en een wia uitkering is ons best wel bekend. maar een partner halen uit india is heel ingewikkeld dus succes er mee.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik wil je zeker niet ontmoedigen. Maar hou er rekening mee dat het moeilijk wordt en misschien zelfs niet lukt. En (eigen ervaring) het is er de laatste jaren juist NIET makkelijker op geworden. Er zijn te veel factoren welke een rol spelen (naast inkomen, bijvoorbeeld opleiding maar ook of hij geld meeneemt, Je hebt het over partner, zijn jullie getrouwd dan?) om hier een zinnig antwoord te verwachten. Suc6
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee we zijn niet getrouwd, wel van plan ;-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je echt van hem houd zoals je zegt zou het voor jou toch ook geen probleem moeten zijn om naar India te vertrekken?
Ook al raak je daardoor je zekerheden in Nederland kwijt...?
Het komt nu over dat jij wilt dat je vriend hierheen komt zodat je hier een zeker bestaan kunt opbouwen met uitkeringszekerheid etc. en dat je niet voor je vriend wilt kiezen zonder deze zekerheid.
Calculeren noem men zo iets...
Het kan wel zijn dat hij alles kan repareren wat hem voor handen komt maar dat is natuurlijk geen basis voor een goed en zeker bestaan.
Diploma's zal men eisen en een vaste baan en natuurlijk iemand die borg kan of wil staan.
Een uitkering als basis zal nooit worden geaccepteerd en dat is natuurlijk maar goed ook.
Trouwen wordt ook niet gezien als grond waarop je vriend zich in Nederland zou mogen vestigen.
Als jij niet voor hem wilt kiezen en je financiële "zekerheden" in Nederland niet op wilt geven weet ik niet of de liefde wel zo diep zit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hij kan in Nederland ook een beter leven op bouwen.
Je moet er ook veel voor over hebben om dit gekkenwerk voor iemand te doen.
En ik heb hem al gezegd, dat als het niet lukt om hem naar Nederland te krijgen, ik bereid ben alles op te geven, en naar India te vertrekken.
Maar waarom niet eerst dit proberen ?

Antwoorden (1)

Ik ben niet zo van de import, maar vooruit
De te nemen stappen zullen je al wel lang en breed bekent zijn.
Betrokkene dient gewoon de "lijn" te volgen.
Betrokkene heeft dus een verblijfsvergunning nodig en die moet eerst aangevraagd en goedgekeurd worden.
Daarnaast kan een referent hem/haar ook helpen.
Een referent is bijvoorbeeld een werkgever ( gezien de huidige werkloosheid, tja ....).
Een gezinshereniging is in deze situatie absoluut geen spraken.

Zie ook ;
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/immigratie.
Dus is het niet geheel onmogelijk............
Mijn advies?
Eerst de studie afronden, daarna solliciteren richting Nederland.
En als dat eenmaal lonend begint te worden, dan pas de procedure starten.

Maar waarschijnlijk had je deze al allemaal al wel gelezen.

Tja meis, liefde is kut en dan wil je wel eens gekke dingen doen.
Maar je kan geen handen met ijzer breken.
En als het allemaal echt niet gaat, dan kan je altijd nog overwegen om zelf te vertrekken.
Nederland is al jaren niet meer het land van melk en honing, die soep is al lang op.....

Succes en veel sterkte en wijsheid.