Ingeschreven bij mijn ouders, maar slapen bij mijn vriend. Mag dit?

Mijn vriend gaat in een zelfstandige studio wonen, omdat ik in diezelfde stad stage ga lopen wil ik doordeweek daar op regelmatige basis blijven slapen. Wel blijf ik bij mijn ouders ingeschreven staan en zal daar sowieso ieder weekend zijn, behalve als ik eens in het weekend stage moet lopen. Ik sport 2 avonden in de week in het dorp van mijn ouders en ook op zaterdag ben ik daar.
Mijn vriend heeft een studio waarbij in het huurcontract duidelijk staat dat er maar 1 persoon woonachtig mag zijn. Mag ik dan wel zo vaak daar slapen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
1.6K

Het beste antwoord

Ja hoor. Geen probleem. Je mag slapen waar je wil. In nederland doen ze heel erg moeilijk met ingeschreven staan en dergelijke. Allemaal om controle te kunnen uitoefenen. Terwijl als je de huur betaald mag je toch zeker doen wat je wil zeker! Zolang het natuurlijk geen overlast opleverd. In Canada bv weet de overheid totaal niet wie waar woont. Hoef je ook niet mee aan te komen, dat soort bemoeizucht vd regering pikken ze daar echt niet. Bij ons doen ze dit om meer belasting te kunnen heffen en dergelijken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je mag er zo vaak slapen als je wil zolang je er maar niet ingeschreven staat
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Allen kan je vriend op een dag zeggen dat je dan ook wel een deel van de huur mag betalen :-D
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Haha, daar zullen geen problemen uit ontstaan ;-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wacht maar...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vervolgens komt de bijdrage in gas licht water boodschappen en natuurlijk het komen en schoonmaken. Ook geen probleem?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor het vertrouwen ;-) Ik spreek dit vertrouwen uit omdat we nu een soortgelijke situatie hebben, alleen dan op een studentenkamer. We delen zo goed als veel kosten. Daarnaast heb ik heb al mijn bijdrage in de boodschappen en het huishouden. Dus nogmaals, daar ontstaan geen problemen. :-P
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ok, dan gaat het helemaal prima in orde komen! Succes.
Als de huur van het appartement inclusief gas, licht en water is, mag de verhuurder dit in het huurcontract zetten. De bewoning door twee mensen kost namelijk meer energie. Maar de verhuurder mag de woonvreugde niet beknotten en zolang een logeerpartij (want dat is het) geen overlast bezorgt, kan hij er geen bezwaar tegen maken.