Mag je als particulier in Nederland een bulk-order beef jerky uit Amerika importeren?

En zo ja,dient daar belasting over betaald te worden? Hoeveel?

Toegevoegd na 1 minuut:
Want ik heb geen zin dat het tegengehouden wordt door de douane natuurlijk. Weg geld en weg eten....

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
1.9K

Antwoorden (2)

Jazeker mag je als particulier goederen importeren. En natuurlijk moet hier belasting over betaald worden, hoeveel? dat meld de bron niet, wel dat je het moet aangeven bij de Douane, deze zal controleren en incasseren. Het bedrag is natuurlijk afhankelijk van materie en hoeveelheid.

De informatie hieronder komt van de Kamer van Koophandel, daar kun je verdere vragen stellen.

Uit de link:
Als u als ondernemer of particulier goederen importeert van buiten de Europese
Unie (EU), dan moet u deze goederen aangeven bij de Douane. Die zal de
documenten controleren en heffingen incasseren. Ook controleert de Douane
of de goederen mogen worden ingevoerd.
Zo worden drugs, wapens en namaakartikelen zonder meer in beslag genomen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In principe mag je als particulier alles invoeren, echter gaat het hier om voedingsmiddelen waar niet van bekend is of dit toegelaten is in Europa, daarbij dient men grote partijen voedingsmiddelen aan te bieden bij het NVWA om te laten kijken of het voedsel voldoet aan de Nederlandse eisen.

Daarnaast geld het normale invoer (belasting) tarief, indien je het zelf mee neemt mag je tot 430 Euro belasting vrij invoeren, laat je het verzenden geld er een ander tarief.

Dus ja, de mogelijkheid bestaat dat als jij een grote partij vlees invoert de kans bestaat dat de douane het in beslag neemt voor verder onderzoek.