Wat te doen met een door een ander veroorzaakte schade, welke ontkent wordt?

Op een feestje is de telefoon van mijn dochter uit haar broekzak gehaald door twee klasgenoten. Toen zij hem weer terugkreeg zat er een barst in het scherm. Een van de klasgenoten heeft gelijk gezegd dat zij aan haar ouders zal vragen of het vergoed kan worden. Nadat mijn dochter enige malen gevraagd heeft of haar ouders het willen opgeven aan de verzekering (WA) blijkt dat het klasgenootje haar verhaal heeft gewijzigd en zeggen haar ouders dit niet op te willen geven aan de verzekering, omdat hun kind deze schade niet veroorzaakt zou hebben. Mijn dochter staat nu voor een dure reparatie, terwijl de schade door iemand anders veroorzaakt is.

Wat kan hiertegen ondernomen worden om ervoor te zorgen dat deze schade toch vergoed gaat worden?

Hartelijk dank voor jullie antwoorden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Als de 'dader' minderjarig is, moet je bij de wettelijke vertegenwoordigers terecht. Helaas is niet duidelijk wie de schade heeft aangericht. Geen van de klasgenoten heeft met getuigen erbij bekend dat hij/zij het gedaan heeft. Ook niet de ene klasgenoot die het door zou geven aan haar ouders. Ik ben bang dat dit een geval 'eigen rekening' zal worden. Of er moeten getuigen zijn die ook schriftelijk willen bevestigen dat zij zelf gezien hebben dat persoon X en Y de telefoon beschadigd hebben. Met ieders aandeel daarin. Of de ouders van de dader of daders een verzekering hebben waarop de schade verhaald kan worden maakt niets uit in dit verhaal.
Computoon
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik was er al bang voor. Fatsoen is helaas geen algemeen goed meer tegenwoordig...... Bedankt voor je antwoord.
Pieter2011
11 jaar geleden
Triest hoor, maar ik vrees dat het antwoord klopt! (Of het toestel zou toevallig allrisk verzekerd moeten zijn).
+
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Fatsoen is nooit een algemeen goed geweest. Zie de geschiedenis van de mensheid.

Andere antwoorden (1)

Zet de precieze gang van zaken stap voor stap op papier met de namen van de twee betrokkene personen kompleet met het woonadres, zoals ook de toezegging van vergoeding en de latere ontkenning toen het er echt op aan kwam. Zijn er nog anderen die hiervan iets gezien hebben en mogelijk niet bereid zijn te getuigen; noem ook hun namen.

Vraag een offerte aan van de reparatie en zet er een beetje druk op indien ze niet bereid zijn de reparatie te gaan betalen, dat je hiervan aangifte gaat doen bij de politie.

Bij de minste tegenwerking onmiddellijk aangifte doen bij de politie.
Men zal leren dat er met jou niet te spotten valt. Kom op met die grapjes die schade berokkenen. Ik zou het er niet bij laten zitten. Yo no estoy loco !