Hoe kom je achter het tefoonnummer van iemand (met een afgeschermd nummer) die je telefonisch lastig valt?

De politie maakt in de regel een melding, maar daar blijft het dan ook bij. Als je aangifte doet en er proces verbaal wordt opgemaakt, dan wordt dit geseponeerd, omdat er volgens hun zeggen 'onvoldoende aanknopingspunten zijn voor nader onderzoek'. Diegene die lastiggevallen is, heeft zelf ook al actie ondernomen door de KPN te bellen. Het telefoonnummer van de beller blijkt bekend te zijn, maar de gegevens mogen i.v.m. de privacywetgeving niet aan de aanvrager worden verstrekt.

14 jaar geleden
in: Wetgeving
2.9K

Het beste antwoord

als er echt sprake is van overlast in de vorm van bijvoorbeeld bedreigingen ed lijkt het mij sterk dat de politie hier niets mee kan doen.

Neem de gesprekken op, waarbij je dan eigenlijk in het kader van de privacy bij aanvang bekend moet maken dat je eea opneemt, en neem deze mee als je naar de politie gaat.

Op de site van de KPN (zie link) vond ik een formulier wat je kan insturen, dan wordt de telefoonaansluiting 3 weken bekeken en als de beller bekend is neemt de kpn actie. Dit bestaat bijvoorbeeld uit het geven van een waarschuwing. De kpn zou in extreme gevallen de telefoonaansluiting kunnen doen opheffen. Praat je alleen wel over de vaste en niet over de mobiele aansluitingen.

Heb je last van puberaal gedrag dan blijft er weinig anders over als negeren en hopen dat het ophoudt, alleen opnemen als er een nummer verschijnt in je nummerherkenning of inderdaad een ander tel nr aan gaan vragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Daar kom je niet achter.
Maar waarom wil je zijn/haar nummer?
Als je die persoon iets wil vragen kun je dat doen op momenten dat hij/zij weer belt;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel erg onbevredigend, ik heb dit al vaker gehoord.
Neem een ander telefoonnummer, en maak het een 'geheim nummer'. Vervelend, je moet je vrienden kennissen allemaal inlichten, maar het is een snelle oplossing.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als de stalker tenminste niet iemand uit je kennisen of vriendenkring is dan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geef daarbij expliciet aan bij de telefoonverstrekker dat je dit geheime nummer echt geheim wilt houden. Klinkt misschien gek. Mij is het overkomen dat goedbedoelende mensen mijn nummer kregen na enig aandringen en een goed verhaal. Heb toen uitgelegd aan de telefoonverstrekker dat iemand met kwade wil op dezelfde manier ook achter een telefoonnummer kon komen zo, en dat het niet voor niets was. Toen is er een aantekening bij gezet.
Ik heb het wel eens anders meegemaakt bij KPN, die hebben mij doodleuk, naam, telefoonnummer en adres gegeven en later maar vragen: hoe komt u aan die informatie? uhm, die hebben jullie zelf afgegeven.

De beste manier is om bij te houden wanneer en hoelaat je gebeld bent. Als je dit meer als 3 keer hebt bijgehouden kun je bij je provider klagen. Deze vraagt dan de desbetreffende persoon om op te houden, gebeurd het daarna nog, dan nog een keer bij je provider klagen en deze zal dan de politie inschakelen omdat zij wel de gegevens hebben van de beller.

Heeft bij mij geholpen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wil je daarachter komen dan moet je naar de politie en dan graag met een goede reden... De politie zoekt die nummers heel vaak op en luistert ook nergens zo veel af als in Nederland...

Maar jij kunt daar niet achter komen, maar de politie kan dat wel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt een klacht indienen bij de KPN en die plaatsen, bij ernstige overlast, in de centrale een vanger.
Echter het nummer van de lastpak geven ze je niet. De beller krijgt van de KPN zelf een waarschuwing.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rudolf
14 jaar geleden
De zgn. 'vanger' bestaat niet meer sinds de telefonie is gedigitaliseerd.
Aangifte doen en eisen dat er nu ook echt wat mee gebeurt. Jij hoeft het nummer niet te krijgen, het doel lijkt mij dat het lastig vallen stopt. En dat kan door de telefoon-aanbieder van deze persoon het contract op te laten zeggen wegens misbruik. En dat kan deze doen na een verzoek hiertoe van de politie. Overigens kun je het ook proberen bij je eigen telefoon-aanbieder, deze heeft het nummer namelijk ook. Wie weet willen zij je ook helpen, je bent immers een klant en die willen ze hopelijk ook als klant houden. Het laatste alternatief zou namelijk kunnen zijn om zelf een nieuw nummer te nemen. En dus ook mogelijk bij een andere aanbieder.