mag je als website zomaar zeggen dat je een KVK-nummer hebt ook al heb je dat niet?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goeie vraag !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
:)

Antwoorden (3)

Natuurlijk niet. Een KvK nummer is een erkend kenmerk om als bedrijf zijnde te mogen opereren, wie zegt een KvK nummer te hebben en dit niet heeft liegt en dat mag niet. ;)

Bedrijven vermelden ook altijd hun KvK nummer, dat is namelijk verplicht en dat nummer kan iedereen controleren op de website van de KamervanKoophandel.nl
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zegt natuurlijk niet, maar ik kom net een website tegen waarvan ik de kvk heb gecheckt en die niet bestaat. daarom vroeg ik dat me af. wat kan je tegen zoiets doen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt dit bedrijf aangeven bij de Kamer van Koophandel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan ook zijn dat het bedrijf staat ingeschreven onder een andere naam en een vaag andere naam online gebruikt. Maar het zal waarschijnlijk wel niet kloppen, dus altijd voorzichtig zijn.
Natuurlijk mag dat niet. Ingeschreven staan bij de KvK wil zeggen dat je een geregistreerde onderneming bent en dat de jaarrekening van je onderneming wordt ingezonden en gecontroleerd wordt. Je bent dan dus een officiële onderneming.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee dat mag niet dan maakt men zich schuldig aan fraude en ook een economisch delict.
Iederéén die handelt moet ingeschreven staan bij de KvKoophandel men krijgt dan een handelsnr. en BTWnr.
Het eerste nr. is er voor om na te kunnen gaan voor anderen voor gegevens van het bedrijf.
Het tweede nr. is er voor dat je daardoor ook geregistreerd staat bij de belasting voor de BTWafdracht.
Het kan gebeuren dat het bedrijf bij de KvK niet geregistreerd staat onder de bedrijfsnaam maar wel onder het adres.
Kun je dan nog niets vinden laat het dan de KvK weten want dan klopt er iets niet.