In welke landen mag je legaal wapens bezitten?

Ik heb een vraag over wapens wereldwijd. ik wil heel graag weten in welke landen je naast de VS, Zwitserland en Canada nog meer legaal wapens mag bezitten. ik heb hier op internet in het engels en nederlands naar gezocht maar heb nergers een overzichtelijk antwoord kunnen vinden. heeft iemand enig idee hoe ik hier aan kan komen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
46.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik snap de vraag niet.
Je mag hier toch ook legaal een wapen hebben?
Legaal = met vergunning.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik bedoel eigenlijk wapens onder burgers die wapens eigenlijk niet nodig hebben voor sport of voor enige andere goede reden. eigenlijk landen waar je zomaar even een wapenwinkel binnen kan lopen, je ID laat zien, en weer met een wapen naar buiten kan lopen.

Het beste antwoord

Het is een misverstand dat je in de door jou genoemde landen zomaar een winkel kan binnenlopen om er een wapen te kopen.
De wapenwetgeving is in Amerika per staat verschillend, dus je kunt al niet spreken over de VS.
In heel veel landen, ook ons land, mag je legaal wapens bezitten, als je een vergunning hebt. En het is helaas al gebleken dat het dan ook hier goed mis kan gaan.

Er zijn natuurlijk ook landen waar er helemaal niet naar vergunningen gevraagd wordt. Denk aan Syrie en veel Afrikaanse landen.

Maar nee, er is niet een overzichtelijk lijstje van landen met en zonder
wapenvergunningswetten en hoe streng die zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De 10 meest wapenrijke landen
Met enige regelmaat is er een publieke discussie over publiek wapenbezit. Bijna altijd gaat daar een schietincident aan vooraf. Denk daarbij aan de moordpartij op de Columbine High School in de VS in 1999 of de bioscoopschutter die in Colorado in 2012 tijdens de premiere van een Batmanfilm zijn machinegeweer op het publiek leegschoot. Dat het niet alleen een Amerikaans fenomeen is, bewijzen de Noorse Anders Breivik, en ‘onze eigen’ Tristan van der Vlis. In welke landen zijn de meeste particuliere wapens in omloop? Hieronder lees je de top 10 van de meest wapenrijke landen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In ieder land ! Mogelijk Vaticaan stad niet . Op moment het zij Vd jacht of ? Sport en je hebt onder de juiste voorwaarden en vergunningen het wapen is het legaal . Waar het zonder regels of vergunning is nergens , zelfs in Amerika zijn beperkende regels van bedenk tijd , tot geen straf blad , maar veel regels zijn makkelijk te omzeilen . Ook in Europa zijn er landen met boter zachte wapen wetten . Zeker in landen waar veel gejaagd word . Maar ook in voormalig oost blok landen zijn de wapens heel makkelijk te koop.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In ieder land zijn wapens legaal op moment dat de wapen vergunning is verleend . Er zijn ook in Nederland wel eens illegale wapens gedoogd . Bij ondercover acties . En bij bezoeken van bijvoorbeeld Clinton werd echt niet gevraagd heeft u een wapen vergunning voor dat automatische wapen .
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Een aantal landen hebben niet eens een leger.
De politie in die landen dragen/bezitten niet eens een vuurwapen!
Israël.

Als je soldaat bent in Israël mag je gewoon legaal je wapen mee naar huis nemen.