Kan ik 'bewijs' krijgen als mijn producten worden vernietigd?

Mijn producten zijn ingenomen door een bedrijf genaamt 'React'. Aangezien ik iets ingevoerd had waar auteursrechten op zaten wordt de hele partij overgedragen aan React en door hun vernietigd (aldus de ontvangen brief).

Nu moet ik een een boete betalen voor de kosten van de vernietiging. Allemaal leuk een en aardig, maar ik wil bewijs dat het vernietigd wordt en dat ik er zeker van weet dat de werknemers van React mooi een extra cadeautje mee naar huis krijgen (daar bedoel ik dus mijn ingenomen producten mee). Heb ik hier recht op, omdat ik er voor (moet) betaal/betalen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan me voorstellen dat je dat wil.
Heb je al contact opgenomen met REACT?
http://www.react.org/services-a-locations

Het beste antwoord

Neen.

De in beslag genomen spullen staan onder staatstoezicht en worden onder staatstoezicht vernietigd.

Indien een medewerker van REACT een in beslag genomen artikel aan de vernietiging onttrekt is hij ook strafbaar en volgt er ontslag op staande voet, de strafmaat voor die werknemer ligt vele malen hoger dan de boete die jij krijgt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nergens heb ik vermeld zien staan dat React iets met de overheid te maken heeft en dat zij is gemachtigd andermans goederen, ook al zijn ze namaak, in beslag te nemen en te vernietigen.

Andere antwoorden (1)

Ik ben bang dat ze geen bewijs mee geven, en ook kunnen ''bewijzen'' vervalst worden dus veel zin om het te vragen heeft het niet.