Maximale uitkering kindgebonden budget in 2013

In 2013 is het kindgebonden budget als volgt opgebouwd (rijksoverheid.nl, 2013):

Een gezin met 1 kind krijgt maximaal € 1.017 per jaar;
Een gezin met 2 kinderen krijgt maximaal € 1.553 per jaar;
Een gezin met 3 kinderen krijgt maximaal € 1.736 per jaar;
Voor het 4e en ieder volgend kind komt er € 106 bij.

Daarbij geldt een verhoging voor kinderen van 12 t/m 15 jaar van € 231 per jaar en een verhoging voor kinderen van 16 en 17 jaar (bijdrage aan de schoolkosten) van € 296 per jaar.

Er zijn nog wat meer regels en uitzonderingen, zie; http://www.kindgebondenbudget2013.com
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt! Gelden deze regels ook voor gehandicapte kinderen?