Hoe lang mag iemand in je huis verblijven met een eigen huis?

Zonder je problemen krijgt met je verhuurder en of uitkering?

Toegevoegd na 56 seconden:
Bij een relatie bijvoorbeeld.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
1.4K
ronron1212
11 jaar geleden
je hebt het over een eigen huis en over je verhuurder wat vraag je nu eigenlijk?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik snap je vraag niet? Welke uitkering heb je? Woont ze bij jou maar niet op papier?
Even meer duidelijkheid graag

Antwoorden (2)

Dat is niet wettelijk vastgelegd, logeren doe je hooguit 2 a 3 weken, verblijft iemand langer in je huis, dan is dit zeker een reden om dat te melden bij verhuurder en uitkerende instantie, zodat zij weten wat die persoon bij jou in huis doet, zodat je niet in de problemen komt en zij je eventueel op de hoogte kunnen brengen, van wat hun norm daarin is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
en met een uitkering?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er moet door de instantie aangetoont worden of iemand bij je woont of logeert, als je zorgt dat je de tijd van logeren weet en vraagt of dat mag, voorkom je problemen, zorg wel dat je een bewijs van toestemming hebt.
Je moet 180 dagen per jaar in je eigen gemeente zijn en bij iemand die in de bijstand zit mag je ook maar een paar dagen per week slapen anders word het als samenwonen gezien