Mag je zomaar gaan flyeren in de stad?

A.s. weekend willen we met een aantal mensen gaan flyeren in 2 steden om reclame te maken voor A Christmas Carol Musical in Deventer. Mag je zomaar gaan flyeren, of heb je daarvoor toestemming nodig van de gemeente?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
2K

Het beste antwoord

Nee dat mag niet zo maar de meeste gemeente moeten eerst toestemming verlenen.
ronron1212
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Er is geen vergunning of ontheffing voor een dergelijke actie nodig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bron?
ronron1212
11 jaar geleden
http://www.rendement.nl/mt/nieuws/id1147-vaak-vergunning-nodig-om-te-flyeren.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
Dit moet inderdaad met de gemeente overlegd worden.

´Wilt u reclamemateriaal verspreiden? Hiervoor heeft u in principe geen toestemming van de gemeente nodig. Tenzij u wilt gaan flyeren, samplen of werven. Afhankelijk van de aard en wijze van verspreiding zijn hieraan voorwaarden verbonden. Vandaar dat beter is uw voornemen vooraf te melden aan de gemeente`

Afkomstig van de gemeente Deventer. Zie bron
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zie nu pas dat jullie in 2 andere steden gaan flyeren, buiten Deventer, excuses. Kijk voor de zekerheid bij de desbetreffende gemeente op de website. Niet alle gemeentes hanteren dezelfde regels.
Kijk even in de Algemene Plaatselijke Verordening (APV) van Deventer. Daar moet het dan in staan.

Het wisselt per gemeente.