Wat is volgens de wet: "gerelateerd aan"? Ben je bij het vaststellen van de relatie met voetbal hier afhankelijk ambtelijke willekeur?

Is een vechtpartij, niet in de buurt van een stadion, niet op het tijdstip dat er een wedstrijd wordt gespeeld aan te merken als voetbal gerelateerd geweld, enkel vanwege het feit dat er tussen de vechtenden voetbalsupporters zitten?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Als de aanklacht voetbal gerelateerd is zal er deugdelijk bewijs moeten zijn van de samenhang van de vechtpartij en voetbal, het aanwezig zijn van een paar supporters van één partij is geen aanleiding tot het geweld voetbal gerelateerd te noemen.

Zijn er supporters van twee of meerdere rivaliserende voetbalclubs bij betrokken dan kan het aangemerkt worden als voetbal gerelateerd daar het minste of geringste een aanleiding kan geven tot een geweldsuitbarsting.