wordt iemand die is gecremeerd en uitgestrooid ook geregistreerd?

Dit in verband met het zoeken naar mijn biologische vader,die ergens in de jaren tachtig is overleden ,en voor de rest krijg ik bij de familie niet veel gegevens daar hij bekend stond als een ^boef^. en zij ook niet meer veel wisten van hem.

11 jaar geleden
in: Wetgeving
1.1K

Antwoorden (2)

Of je nu gecremeerd of begraven wordt, daarvoor ga je in elk geval dood. Een overlijden wordt uiteraard altijd geregistreerd als de persoon gevonden wordt en bekend is wie de overledene is.
amc
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sommige mensen worden begraven (kort) voor ze overlijden... Ik weet niet of de plaats van uitstrooien geregistreerd wordt, eerlijk gezegd denk ik van niet. Iemand kan een urn met as mee naar huis nemen en daar mee doen wat hij/zij wil.
stiena58
11 jaar geleden
Kijk dat je eerst doodgaat dat snap ik ook en dat het geregistreerd wordt ,ook dat begrijp ik.
Het gaat mij erom waar krijg ik meer info waar ik moet zoeken,want niemand weet waar en hoe.
Dus m.a.w. waar begin ik met zoeken ,want ook bij de stamboom en meerdere site's kom ik niet verder.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@AdrieK
Sommige mensen worden begraven (kort) voor ze overlijden… Die tijd hebben we toch gehad??
stiena58
11 jaar geleden
beste chb wat heeft dit met mijn vraag te maken?
Als je weet in welke gemeente je vader overleed, kun je daar meer informatie krijgen bij het gemeentehuis.
Aan de hand van die informatie kun je de crematoria in de omgeving benaderen, zij houden iig een administratie bij, wie en wanneer gecremeerd is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
stiena58
11 jaar geleden
Als ik wist in welke gemeente hij gestorven was........,dan zat ik nu niet te vragen op goeie vraag!