Kan ik (17 jaar) nú al zorgtoeslag aanvragen?

In december (22) wordt ik 18. Laatst hoorde ik van een jongen (17 jaar) dat hij alvast zorgtoeslag heeft aangevraagd. Kan dat óf kan ik dat ook doen? En anders: wanneer moet ik dat doen?
(onstabiel inkomen)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
2K

Het beste antwoord

Dat is juist goed om het nu al aan te vragen, gaat nog wat tijd om je aanvraag te verwerken overheen. Je krijgt pas zorgtoeslag als je ook daadwerkelijk een zorgverzekering hebt. Toeslagen worden geloof ik altijd uitgekeerd op de 20e van de maand.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dankje :)

Andere antwoorden (2)

Dat kun je nu al gewoon doen, je geeft toch je geboortedatum op. Alle informatie in de bron.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ Inderdaad Pelle, zie de tekst in de link:
"Ingangsdatum
Dit is de datum waarop u wilt dat de
zorgtoeslag ingaat. U moet op die
datum dan wel aan de voorwaarden
voldoen. De voorwaarden staan op
bladzijde 3 van deze Toelichting.
De zorgtoeslag gaat altijd in op de
eerste van de maand."
Kan wel, maar heeft weinig nut, aangezien de zorgtoeslag verdwijnt.