Mag ik zomaar YouTube filmpjes van derden op mijn blog plaatsen?

Het lijkt mij leuk iedere week een favoriet nummer van YouTube te plukken en te plaatsen op mijn blog. Maar mag dit wel zomaar? Of moet ik hiervoor ergens toestemming voor vragen?

Ik wil uiteraard achteraf geen boetes of juridische kwesties krijgen....

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zij uploaden het toch naar het internet? Lijkt mij wel.

Antwoorden (1)

Je mag gewoon Youtube filmpjes embedden op je website. Je linkt dan door naar het origineel.
Sommige filmpjes willen niet, dan krijg je een melding dat het niet afgespeeld kan worden op andere sites. Die mogen dus niet.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Yesss, bedankt!