kan ik bewaar maken tegen deze parkeerboete?

Ik heb voor mijn deur een strook invalideparkeerplaats van 6m. Allesinds dit was altijd zo geweest, tot ik gisteren een boete van 100€! tussen mijn ruitenwisser kreeg. Deze was blijkbaar 3 maanden terug aangepast.

Er staan witte lijnen op de grond om de plaats af te bakenen. (Deze heb ik uiteraard altijd gerespecteerd) Maar nu de afmeting is verandert naar 12m staat er eigenlijk ook niets op de grond getekend om die correcte afstand te tonen.

Even ter info: ik heb een hart voor invaliden, ik heb een goed contact met mijn buren waarvoor deze parkeerplaats bestemd is en mijn dagdagelijks beroep draait rond invaliden. Ik vind het zeer nuttig dat deze plaatsen er zijn, enkel vind ik dit echt onvriendelijk om ineens een boete te geven ipv mensen in de omgeving erop attent te maken..

Zou ik in beroep gaan? of heb ik absoluut geen poot om op te staan? Ik wéét dat ik wettelijk gezien in fout was, maar naar mijn mening zijn er wel verzachtende omstandigheden.

Men heeft het bordje heel erg onopvallend veranderd..En ik ben bewoner, ik zou nooit opzettelijk voor mijn deur op zo'n plek staan.. Ik vind het zelf wat onterecht. ik woon hier en ga uiteraard niet het verkeersbord voor mijn deur checken, want in mijn hoofd was het zoals het altijd was..

alvast bedankt voor de tips..

Toegevoegd na 41 minuten:
hopelijk staan de foto's erbij?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (2)

Schrijf een brief waarin je bezwaar maakt tegen de bekeuring.Voeg duidelijke situatie foto's bij en een verklaring van de eigenaar van de parkeerplaats.
Stel in de brief duidelijk dat je pas betaald als er uitspraak is gedaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vraag hem of hij op schrift kan zetten hoe de vorige situatie was,de veranderingen en dat het "opeens " was gedaan.
Dat het geen opzet van u is geweest.
Dat u een hardwerkende goede buurman bent en tegoedentrouw u auto heeft geparkeerd (op de normale plek)
Bezwaar kun je altijd maken tegen elke opgelegde bekeuring, maar of dat je helpt de bekeuring kwijt te raken..is zeer de vraag.

Elke Nederlander wordt namelijk geacht de wet te kennen èn..

Plaatselijke bekendheid bij b.v. een bepaalde situatie wijziging wordt in het algemeen niet als een boete vernietigend excuus aanvaard.

Wellicht helpt het als je netjes in een brief uitlegt dat jij nimmer de bedoeling hebt gehad op een invalidenparkeerplaats je auto te plaatsen...

Maar dat jij plotseling, eenmaal geconfronteerd met de boete, tot de ontdekking kwam dat de situatie voor je woning grondig gewijzigd was.

Vraag daarna, alweer netjes, of de officier van justitie voor deze keer over zijn/haar hart wil strijken en beloof daarbij dat je deze overtreding nimmer meer zult begaan.

Ik wens je veel succes toe, hoor! Groet,

Ton