Wat is een goed legaal 'wapen'?

Hier in mijn buurt is het overval na overval..wat kun je in huis neerzetten om je te beschermen?
Het moet wel legaal zijn?

Weet jij het antwoord?

/2500

Honkbalknuppel deo golfbal

Niets. Het verdedigen bij een overval rept aggressie op, waardoor je er erger vanaf komt dan wanneer je ze hun gang laat gaan. Je kan wellicht beter alle waardevolle snuisterijen in een kluisje bij de bank leggen, tot het wat kalmer wordt in je buurt. En zorgen dat je verzekeringen op order zijn. Sluit deuren en ramen als je niet in de kamer bent, dat helpt het meeste gok ik.

Mijn man had in ons oude huis altijd een honkbalknuppel naast het bed. (helaas is tie tijdens de verhuizing kwijtgeraakt) Of een zware pan.. Maar een echt legaal wapen? Dat durf ik niet te zeggen

Jah precies honkbalknuppel, hamer, keukenmes of stofzuigerstang.

Er zijn twee problemen: een hooivork in een hooischuur wordt niet als een wapen gezien, maar bij jou in huis wel een wapen vergroot bij een confrontatie de mate van het gebruikt geweld. In Amerika sterven zes maal zoveel bezitters van vuurwapens als ongewapenden.

Eewn knuppel, met rondom een paar spijkers zonder kop. Het mag niet, maar ik verdedig mij wel. Ik laat mij niet omdat een paar gekken dat vinden aanvallen door tuig. Toegevoegd na 1 minuut: Wil je het legaal houden, dan alleen een honkbalknuppel. Hang er een petje overheen, dan is het gewoon een 'object' in jouw huis.

Een schaar. En ik hoop dat je hem niet hoeft te gebruiken bij een overval. Zorg er liever voor dat je huis goed beveiligd is.

4.5 mm luchtbuks mag je in huis hebben. Stomp degen ook. Daarnaast natuurlijk de nodige vleesmessen in de keuken. Bijl voor je tuin. Schep of kettingzaag. Biljartkeu. Honkbalknuppel. Insectenspray. Hamer. Zelf prefereer ik een felle kleur verf, is ook handiger bij het opsporen van de dader.

Bewustzijn... Wat heb je nog meer nodig?

Dronken voeren. Je mag helemaal niets doen tegen die gasten. Verf vind ik wel een heel goed idee, maar dan geen waterverf.

Een zware kandelaar of zoals eerder genoemd een honkbalknuppel, golfclubs, stofzuigerstang, deegroller. Spuitbus haarlak of deoderant! Toegevoegd na 24 minuten: ohja een knikkerzak (zakje gevuld met knikkers) Onschuldig speelgoed ;-)

Onlangs was er op t.v een reportage over het beschermen tegen kwaadwilligheid.Daar werden apparaatjes getoond die net zo'n geluid maken als een autoalarm.Je hebt kleintjes die je in je broekzak kunt doen,en op je nachtkastje kunt leggen b.v. Vraag mij niet hoe het heet..maar er zal wel info te vinden zijn als je ff googled.Bij Gadgets...

Een Afrikaanse Boerboel.... wedden dat ze niet binnen komen?

een bewegings sensor kost je de kop niet, een draadje naar een geluidsbox ofzo.. Voor een paar tientjes kun je bij een beweging in je huis de dieven best afschrikken lijkt me

Pepperspray en een taser/paralizer moet men binnenshuis mogen bezitten, na een instructiecursus. Dit geeft dan geen blijvend letsel en zorgt dat mensen niet met zware voorwerpen gaan slaan, wat veel meer kwaad kan. Na een vervolgcursus zouden mensen om mij een taser moeten mogen dragen, waarmee ze een aanvaller buiten gevecht kunnen stellen. Ook hulpverleners zouden standaard een dergelijke cursus moeten krijgen en een taser dragen die aan exacte wettelijke voorschriften voldoet. deze verdedigingswapens zouden alleen door mensen zonder crimineel verleden en met mentale geschiktheid gedragen mogen worden. In Duitsland zijn dit soort wapens vrij vanaf 18 jaar. Echte criminelen bedienen zich van heel ander wapentuig. Ik vind het onjuist dat een Nederlandse burger zich totaal niet kan verdedigen. Als mensen vechten, kan een gecertificeerde persoon de vechtjas(sen) dan pogen uit te schakelen. Dolgedraaide gevaarlijke mensen kunnen dan ongevaarlijk gemaakt worden, zonder slag of stoot. als je iemand door klappen uit moet schakelen , beschadig je veel meer. Toegevoegd na 3 dagen: Wettelijk bestaat dit nog niet. Een maglite 5-6D is een geliefd legaal voorwerp waar beveiligers nogal eens gebruik van maken. Toch is elk slagwapen per definitie schadelijker dan spuitbussen en stroomschokwapens. Als je iemand met een voorwerp knock out slaat, is er wellicht (zware ) hersenschudding ontstaan. Met vecht technieken is dat ook het geval, om iemand buiten westen te sllan /trappen moet je veel beschadigen. Ik vind dat zeer ongewenst en achterhaald.

In principe mag je geen wapens hebben, en mag je als iemand je huis binnen komt, geen geweld gebruiken. Alleen om jezelf te beschermen(lastige discussie). Als je het toch graag wil, kijk dan naar wat je in huis hebt: een zware kandelaar/vaas stopt iemand snel. Wat ook help is deo/bloem o.i.d.: spuit/gooi in iemands gezicht en die zal er zeker last van hebben. Verder glas of zeep op de vloer gooien, zorgt ervoor dat iemand daar niet (makkelijk) langs komt. Als je je echt wil beschermen kan er veel, met wat je in huis hebt, maar er is slechts weinig legaal.

bij de voordeur heb ik een spuitbusje deo paraat staan, en op m'n nachtkastje heb ik een houten afrikaans beeldje van een vrouwenhoofd, wat werkelijk loodzwaar is. ik controleer m'n sloten goed, dus dat moet maar voldoende zijn voor m'n gevoel van veiligheid. als het je overkomt weet je toch niet hoe je reageert.

Allereerst moet ik alle vormen van verdediging met hulpmiddelen afraden. Meestal is een aanrander of overvaller sneller in zijn aktie en heeft hij meer kracht. Dit komt omdat zijn adrenaline volop in gang is en die van het slachtoffer alleen stokt. Je zult dus een gerede kans lopen in je eigen mes, schaar of bijl te vallen, of een klap te krijgen met je eigen (inmiddels afgepakte) handwapen. Zelf heb ik altijd een goeie scheidsrechtersfluit bij me, en zodra ik me bedreigd voel, blaas ik uit alle kracht op het ding. Het resultaat is even verrassend als doelmatig, want je trekt onmiddelijk de aandacht en de aanrander schrikt zodanig van het geluid en het volume ervan dat hij zich uit de voeten zal maken. Overigens heb ik Canada gewoond en daar gaat men heel anders om met deze zaken en koopt men online wat hulpmiddelen. Kijk maar eens in deze webshop: http://www.beststungun.com/

Veel van de dingen die hier staan zijn legaal om te hebben, maar dan is het nog niet zonder meer legaal om ze te gebruiken als wapen. Het gaat niet om wat je hebt staan, want je kunt alles wel gebruiken als wapen, maar als je er iemand mee verwondt terwijl dit buiten proportie is dan heb je alsnog een probleem. Beter is het om je huis goed te beveiligen, goeie sloten, alarmsysteem, camera zodat je achteraf bewijs hebt, etc. En als je in onmiddellijk gevaar verkeert dan mag je jezelf verdedigen (bv als iemand je dreigt te vermoorden, dan mag je jezelf verdedigen).

X-marker : Geen verwondingswapen maar een blaauwe verf markeer spuitbus. Toegevoegd na 1 minuut: blauw

Bronnen:
http://www.nujij.nl/x-marker-spray-geeft-d...

Een legaal wapen bestaat niet. Je kan van alles op zak of in de auto hebben maar dat wordt pas las wapen aangeduid zodra jij het als wapen wilt gebruiken en dat kan van alles zijn. Ik ken iemand die altijd een paperclip bij zich had tijdens het stappen om tussen zijn vingers te doen mocht het op knokken uitlopen. Hij is toch gepakt voor wapenbezit, omdat hij de intentie had om die paperclip als wapen te gebruiken. Het beste wat je kan doen is een vechtsport beoefenen, dan ben je zelf het wapen, is altijd legaal :)

een boobytrap bij de deur. als snachts de deur vanuit buiten open gaat een emmer water laten vallen Toegevoegd na 1 minuut: een goede waakhond is ook een optie

Ik las laatst dat iemand zijn vrouw had doodgegooid met een afstandsbediening van de TV. Je kan bijna alles als wapen gebruiken. Ik heb ooit iemand die me betaste een klap gegeven met een bos sleutels, ik zal je zeggen hij hield gelijk zijn handjes thuis. Nu slaap ik met een ijzeren staaf onder mijn bed sinds ik alleen in huis slaap. Maar ik denk dat je met alles wat je als wapen gebruikt, al is het ter zelfverdediging, de fout in gaat. Het word nog steeds niet op prijs gesteld door justitie als je je eigen huis/haard/leven verdedigd.

Officieel mag een honkbalknuppel niet. Zeker niet, als hij naast je bed ligt. Maak er er een ring aan, doe er wat oude sleutels aan (sleutelhanger) en zet 'm net om de hoek. Overigens, omdat pepperspray hier ook niet mag, heb ik een klein flesje haarlak gekocht. Heb er ook eentje in de auto staan.

Bronnen:
Mijzelf.

'n Nagelknippertje is altijd handig. Maar allicht niet effectief. Een gewoon koksmes is legaal en groot. Je hebt nog keuze ook; Look:

Een pepperspray is volgens mij verboden. Maar insectenspray niet..

Een bus haarlak sharonna ,he gadver wat naar eigenlijk om daar over na te denken. Ik hoop dat je het nooit hoeft te gebruiken. Veiligheid is zo belangrijk .

Een hond en alarm, dat schrikt inbrekers meestal al af. Ik heb een honkbalknuppel op mijn kamer staan. Golfclubs zijn ook legaal en effectief. Messen kan ik niet aanraden ze maken meer kapot dan nodig. Het beste wapen ben je zelf. Het beste kun je een conflict vermijden. Je leven is namelijk waardevoller dan wat dan ook. Maar als iemand je echt iets aan wil doen en er is geen ander weg is het handig als je een cursus Krav Maga hebt gevolgd. Ik volg Krav Maga nu een half jaar. Het is de meest vette sport die ik ooit gedaan heb. Je leert jezelf verdedigen op de meest effectieve manieren tegen verwurgingen, mesaanvallen, pistoolbedreigingen enz. Het mooie is dat het systeem constant geupdate wordt waardoor de meest effectieve verdedigingen worden aangeleerd. http://www.kravmaga-eindhoven.nl/krav-maga/wat-is-krav-maga

Ik ga voor de hond. Dan wel eentje met een zware blaf en niet eentje die zachtjes keft. Je hebt zelfs apparaatjes die hondengeblaf nabootsen. Bord op de achterdeur of poort met een gevaarlijk uitziende hond erop en ze bedenken zich wel twee keer voordat ze naar binnenkomen. Als je wilt dat ze zich minstens drie keer bedenken, kun je ook nog een bord kopen met een vuurwapen erop, met de tekst; "Vergeet de hond maar pas op voor de eigenaar"

luchtdruk pistool 5,5mm. Deze kun je in duitsland legaal kopen of safe bestellen via internet. Zijn goedkoop in aanschaf,en zijn niet van echt te onderscheiden. Voor 30euro heb je er al 1,is alleen niet legaal in nederland. Maar ja, je zelf verdedigen is ook al niet legaal. De indringer krabt nog wel een keer achter zijn oren,als hij in de loop kijkt van je (nep) pistool. En als je er mee schiet,dan verzeker ik je dat je de pijn wel voelt. Check de site maar eens Softairsektor. Ik verdedig me zelf en mijn vrouw wel,in deze slappe nederland

Je mag alleen 'proportioneel geweld' gebruiken als je wordt aangevallen. In de praktijk is dat momenteel: 't is pas legaal als jouw wapen niet zwaarder is dan die van de overvaller. Eén van de foutste wetten van Nederland. Toegevoegd na 3 uur: Je zou een paar van deze dingetjes her en der in je huis op kunnen hangen als je 't huis verlaat bijvoorbeeld: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.843

Een bewegingsmelder,zodat er meteen heel veel licht is, en als ze dan toch nog doorgaan , een langwerpige massive-ijzeren kaars standaard (groot model) Liefst roestig,glijd niet zo snel uit de hand.

Het beste kan je een mobiele telefoon bij de hand hebben, daar doe je niemand zeer mee, en kan je snel de politie (of iemand anders) laten weten dat je in nood zit.

Tonfa's. Twee stuks (aan elke arm een) zijn zeer effectief.

Bronnen:
http://www.martialarm.com/ylang/nl/weapons...

Ha, die Sharona30; Ik denk dat elk gewapend antwoord op een gewapende overval een escalatie betekent die de kans op een goede afloop alleen maar verkleint. Het beste wapen is volgens mij zelfbeheersing.

Een pitbull met AIDS.

Niets, denk maar aan die 17 jarige jongen die een inbreker een keertje raakte met z'n honkbalknuppel. Kreeg gelijk een boete en nog wat. Tegenwoordig mag je alleen 'gepast geweld' gebruiken. Maargoed, Niet dus als je dat verhaal leest.

Pepermolen. Daar is toch niets verboden aan? Gewoon in je kofferbak leggen...

Een luchtbuks is (als je alleen de titel leest) op zich een legaal wapen, en je kan iemand er best mee pijn doen. Iets anders dat niet als wapen bedoeld is maar wel pijnlijk is de elektrische vliegenmepper. In beide gevallen weet ik vrijwel zeker dat het verboden is om tegen mensen te gebruiken, maar als afweer zijn het opties... Het beste tegen overvallen zal toch echt een goed alarm zijn dat direct de politie waarschuwt en de crimineel de stuipen op het lijf jaagt....

Ik weet niet of het al gezegd is, maar leer een goede vechtsport, dan we eentje voor zelf verdediging.

honkbalknuppel,

Een ouderwetse harde bezem,strijk de aanvaller of inbreker hier goed mee door zijn gezicht. Eventueeel vervangbaar door een staalborstel,en je kent hem dagenlang erna nog terug. Het belangrijkste is als het s,nachts gebeurt dat je wel wakker moet worden natuurlijk.

Zo'n stenen fles..net een kruikje..Van Schrobbelaer bijv. Of een een schroevedraaier.. Een breinaald.. Een tenthamer... Een koekepan..

Een telefoon. Bel 112. Of een goede camera. Je spullen zijn bij een overval verzekerd. Het is het niet waard om met je eigen (illegale) wapen aangevallen te worden. Want dat is wat er ook kan gebeuren!

Stofzuigerstang

een mes??? wie heeft geen mes in huis?? of op de nachttafel??? is toch heel normaal je appel in bed eten!

Inbrekers hebben een hekel aan veel licht en lawaai : een zeiler misthoorn,een groot zwaailicht en/of een ouderwetse sirene tegen luchtaanvallen is m.i. volkomen legaal en jaagt ze sneller weg dan ze gekomen zijn. Alle andere wapens escaleren het geweld.

Als je een trap hebt: Gewoon een trainings halter (schijven , tot 15 kg bv) Iemand die de trap op komt dat ding op zijn kop gooien, want zo iemand is uit op aanvallen. Kijk verder eens in de wapenwet....alles wat daarin NIET verboden is is toegestaan en aangezien mythbusters al eens een aflevering gehad hebben waaruit bleek dat je zelfs van papier een dodelijke kruisboog kunt maken.... Je inventie en creativiteit zijn dus de beste wapens. Een atleet kan bv ook een discus in huis hebben en / of een werp speer....een honkballer een knupper, een hockeyer een stick... Iedereen heeft messen in huis,

gebruik je verstand, blijf kalm versterk je gevoel voor veiligheid ga op een cursus zelfverdediging/weerbaarheid en lichtsensoren en bewegingsmelders kun je zowiezo installeren.

mes,honkbalknuppel,zweep,haarspray-als pepperspay

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100