Mag ik op dealextreme.com 10 elementen kopen en verkopen op ebay voor een beetje winst zonder btw nummer enzo?

dealextreme is een chinese webwinkel die gewoon heel goedkoop is en geen verzendkosten aanbiedt

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Je hebt het hier over "een beetje winst" en ook over "10 elementen". Daaruit blijkt dat je niet het plan hebt om een bedrijf in elementen te beginnen, en ook niet dat je hier rijk van wilt worden. Dan is dat vergelijkbaar met iemand die 3 stoelen op een veiling koopt, en ze met een tientje winst verkoopt, of iemand die een paar kroppen sla uit zijn volkstuintje aan de buren verkoopt.

Er is dus niets aan de hand, geen BTW nummer nodig, omdat het gewoon een hobby is, en het om relatief kleine bedragen gaat.

Het wordt iets anders als je vrachtwagens vol elementen hier naar toe haalt, en je 14 uur per dag bezig bent om die dingen te verkopen. Dan heb je een bedrijf, en daar komt heel veel bij kijken.

Overigens denk ik dat het flink zal tegenvallen om hier winst uit te halen. Als jij bij dealextreme kunt kopen dan kunnen anderen dat ook. Bovendien zal de verkoopprijs nog flink stijgen, omdat jij je spullen weer naar de klanten moet verzenden. Dat kost jou geld, of je berekent dat door in de verkoopprijs. In het laatste geval zou je product daardoor weleens minder aantrekkelijk kunnen worden. Veel succes!